COM INTRODUIR EL LLENGUATGE AUDIOVISUAL A L’AULA?

El llenguatge audiovisual és una eina potent. El nostre alumnat viu en un entorn visual i les eines visuals l’atreuen i el motiven. Hem experimentat dues aplicacions que ens poden facilitar tant la realització a l’aula de petits curts, com l’edició.

Us proposem crear un petit estudi amb un escenari, focus, objectes variats i un suport pel mòbil o tablet. Podem connectar la tablet amb un adaptador VGA que ens permet veure el que passa a l’escenari en la pantalla del canó. Això ens permet experimentar les possibilitats creatives dels materials i compartir el resultat amb el grup classe..

Podeu utilitzar l’aplicació StopMotion. És una manera senzilla de fer vídeos, a partir de fotografies que es van fent cada certs segons. Permet afegir so i música.

Et pots imaginar les possibilitats que te per il·lustrar poesia, crear contes, expressar conceptes científics o matemàtics! Tot per explorar! Deixa que la creativitat del teu alumnat es mostri els seus talents utilitzant aquesta eina.

Treballar en equips i de forma creativa ens implica una gestió d’aula adequada, que permeti tractar les intel·ligències múltiples i els diferents talents de l’alumnat. Per així  aconseguir un producte final que és el resultat d’un treball col·laboratiu de tot el grup classe. Aquí teniu l’enllaç a uns vídeos a càrrec Lluís Vallvé, assessor tècnic docent del Consorci d’Educació de Barcelona, ens mostren tot el procés creatiu d’un conte.

Una forma de canviar el fons de les nostres gravacions és amb aquesta aplicació. Permet que els nostres alumnes es  gravin explicant notícies com si estiguessin en llocs allunyats, parlar sobre algun monument com si s’haguessin desplaçat a aquest lloc. Aquest efecte és el que s’anomena Croma. Una roba al fons d’un color intens; verd, vermell o blau ens permet canviar el fons de la gravació de forma ràpida i senzilla. Pot fer que les produccions audiovisuals de l’alumnat siguin més impactants! Us animem a experimentar-les!

Green Screen Live Per IOS

Chroma Key  Per Android:

Green Screen Lite Per Android:

ChromaVid Per iOS:

Si estàs interessat en impulsar l’aprenentatge audiovisual a l’aula et recomanem la pàgina WEB Edu CAC on trobaràs diferents tipus de propostes per fer-ho d’una forma ben professional!