8 de maig – Trobada de referents de Biblioteca escolar

“La llibertat és una llibreria, diu Joan Margarit.
La llibertat és moltes coses, i una d’elles és la lectura. I la lectura és moltes coses, però no és només un llibre.
Una biblioteca, un “espai de llibres”, és un espai de llibertat. De trobada amb l’altre i amb un mateix. Tot allò que ja sabem, però que tants nens i joves encara no han descobert. L’era està canviant, les tècniques, les aproximacions al llibre.
Trobem-nos, creem un espai millor encara, encara més acollidor, generós i seductor. Veient-nos i parlant, i que sorgeixin idees, xocs d’opinions, i experiències compartides que ens enriquiran a tots. Parlem de nou com des dels orígens, com si tot estigués per fer i tot fos possible.
Com si la nostra trobada fos la primera conversa d’on va sorgir la idea d’una biblioteca. Perquè bibliotecaris, mestres, escriptors i lectors es nodreixen d’aquest vers de Martí i Pol, “que tot està per fer i tot és possible”.
Parlem, passem doncs a la casa de tots per fer-la més gran i amb més portes i finestres. Benvinguts!

Josep Lluís Badal, escriptor i professor de llengua i literatura catalana

Intervindran en aquesta trobada Josep Lluís Badal (escriptor i professor de l’INS Puig de la Creu de Castellar del Vallès), Enrique Turpin (crític literari i professor de llengua i literatura a l’INS Puig de la Creu) i Maria Olivé (mestra de l’Escola Josep Gras de Sant Llorenç Savall).

Els tres compartiran les seves experiències de centre relacionades amb la biblioteca escolar. Qui millor que aquests mestres i professors, que estimen els llibres, per parlar-nos de la importància de potenciar les bibloteques escolars i fer visibles els llibres?

Aquesta trobada per a referents de biblioteca escolar és oberta a tots els lletraferits, i als docents interessats en apropar la lectura a nens i joves. Us hi podeu incriure en aquest enllaç.