22A SETMANA DE LA CIÈNCIA a Palau amb Xavier Àlvarez

Amb motiu de la 21a setmana de la ciència, La Fundació per a la Recerca i la Innovació conjuntament amb el Departament d’Ensenyament, impulsa la realització de més de 100 conferències arreu de Catalunya per alumnat de Batxillerat. Aquesta setmana l’alumnat de l’institut Ramón Casas de Palau i l’institut Polinyà van participar en la conferència  que va realitzar en Xavier Àlvarez, professor del Departament de Física de la Universitat Autònoma de Barcelona.

En Xavier Àlvarez ens va endinsar en el món de la nanociència i nanotecnologia. Què passa en el món nanoscopic? Ens va mostrar les idees clau per entendre-ho . Vam poder visualitzar  com canvien les propietats a escala nanoscòpica segons la superfície. Com colisionen les particules i el seu comportament bal·lístic, Com canvia el color segons la mida de les partícules. L’efecte túnel i el funcionament del microscopi basat en aquest efecte.

En conclusió en Xavier ens va explicar com amb aquests descobriments la ciència va tornar a començar de nou, com s’està redescobrint un nou camp d’investigació perquè el que funcionava abans en física clàssica, en nano no funciona. Hi ha molta ciència per descobrir! Va convidar a tots els joves assistents a participar en aquests descobriments futurs!

El primer vídeo fet amb nanopartícules