EAP

Els EAP són equips d’assessorament i orientació psicopedagògic que donen suport al professorat i als centres educatius en la resposta a la diversitat de l’alumnat i en relació amb els alumnes que presenten necessitats educatives especials, així com a les seves famílies.

FUNCIONS:

Els serveis s’adrecen als centres educatius, els equips directius, el professorat i altres professionals implicats en l’atenció a l’alumnat amb dificultats o amb necessitats educatives especials, l’alumnat i les seves famílies, i el treball a la seva zona d’actuació.

Atenció a l’alumnat i les seves famílies

  • Identificació i avaluació psicopedagògica i/o social de les necessitats educatives especials de l’alumnat i proposta d’escolarització, en col·laboració amb els serveis educatius específics quan s’escaigui.
  • Elaboració de dictàmens i Informes diversos per a orientar l’escolarització.
  • Realitzar la valoració motriu de l’alumnat amb necessitats educatives especials per tal d’establir el seu grau d’afectació i les seves necessitats d’accessibilitat i planificar i dur a terme programes d’intervenció amb aquest alumnat.
  • Assessorament al professorat per a la planificació de la resposta educativa (adaptacions d’aula, de materials, plans individualitzats…) que pugui necessitar l’alumnat, en col·laboració amb els mestres i professors, especialistes i serveis educatius específics.
  • Assessorament a l’alumnat, famílies i equips docents sobre aspectes d’orientació personal, educativa, professional i social.
  • Seguiment de l’alumnat amb necessitats educatives especials al llarg de la seva escolaritat i de manera especial en els moments de transició entre etapes educatives, en col·laboració amb els altres professionals i serveis educatius implicats.
  • Detecció, valoració i derivació -si s’escau- d’alumnat als serveis educatius específics (CREDA, CREDV, SEEM, CREETDIC), als serveis socials, de salut o de justícia (CSMIJ, CDIAP, EAIA, DGAIA…).
  • Coordinació amb altres professionals, serveis o institucions de la zona per donar una resposta coherent i adequada a les necessitats educatives de l’alumnat.

Atenció als centres educatius

  • Assessorament als centres i al professorat en la identificació de necessitats educatives de l’alumnat i col·laboració en la planificació d’actuacions de resposta educativa en l’entorn escolar, familiar i social.
  • Coordinació amb l’equip directiu i amb el professorat del centre que dona suport a la diversitat de l’alumnat (mestres d’educació especial, psicopedagogs, mestres de pedagogia terapèutica, educadors especialitzats…).
  • Participació en les comissions d’atenció a la diversitat del centre i a les comissions socials.
  • Col·laborar en processos d’inclusió, en la prevenció i resolució de conflictes i en la detecció i prevenció de conductes de risc.
  • Assessorament en processos de tutoria i orientació de l’alumnat.
  • Assessorament per a l’entesa, la col·laboració i la confiança mútua entre les famílies de l’alumnat i el centre educatiu, especialment d’aquell que alumnat més vulnerable o amb risc d’exclusió.

Atenció i intervenció a la zona

  • Participació en els processos d’escolarització i transició entre etapes educatives.
  • Treball en xarxa amb les institucions i serveis de la zona en la detecció de necessitats, l’establiment de criteris comuns d’actuació, el coneixement i la difusió de recursos.
  • Treball en xarxa amb els diferents serveis i programes educatius de la zona o sector (CREDA, CREDV, SEEM, CREETDIC) i amb equips o serveis d’altres departaments (salut, acció social i justícia) de la zona.
  • Col·laboració amb les administracions en la planificació i optimització dels recursos educatius del sector i en temes relacionats en l’escolarització dels alumnes.
  • Participació en els plans educatius d’entorn i en altres plans o programes que afavoreixen la integració escolar i social de l’alumnat (absentisme, risc d’exclusió social, salut…).
  • Coordinació i dinamització d’activitats de Formació i intercanvi dels docents, en col·laboració amb el centre de recursos pedagògics (CRP) del SEZ.

L’EQUIP EAP

 

Psicopedagoga Centres
Bàrbara Puiggalí Escola de la Vila (Polinyà)

Institut Castellar (Castellar del Vallès)

Escoles Bressol de Castellar del Vallès

Marta Caminal Escola Joan Blanquer (Castellar del Vallès)

Institut Puig de la Creu (Castellar del Vallès)

Escola Bonavista (Castellar del Vallès)

Escola Emili Carles Tolrà (Castellar del Vallès)

Escola FEDAC Castellar (Castellar del Vallès)

Escoles Bressol de Castellar del Vallès

Alba Pedró Institut Polinyà (Polinyà)

Escola Roser Capdevila (Polinyà)

EB de Polinyà

El Casal (Castellar del Vallès)

Escola Mestre Pla (Castellar del Vallès)

Institut Les Garberes (Castellar del Vallès)

Montse Navas Escola Folch i Torres (Palau-solità de Plegamans)

Institut Ramon Casas (Palau-solità de Plegamans)

Can Cladellas (Palau-solità de Plegamans)

Escola Palau (Palau-solità de Plegamans)

EB de Palau

Teresa Coyo Institut Sentmenat (Sentmenat)

Escola Can Sorts (Sentmenat)

Escola les Filadores (Sentmenat)

Escola Ntra Sra del Pilar (Sentmenat)

Escola El Sol i la Lluna (Castellar del Vallès)

Escoles Bressol de Sentmenat

Carles Andreu Institut Can Periquet (Palau-solità de Plegamans)

Escola Marinada (Palau-solità de Plegamans)

CREI Els Castanyers (Palau-solità de Plegamans)

C.E. L’Alzina (Palau-solità de Plegamans)

Institut-Escola Sant Esteve (Castellar del Vallès)

Escola Josep Gras (Sant Llorenç Savall)

EB de Sant Llorenç de Savall

Treballadora Social
Nati Ruiz Atenció als centres de la zona
Fisioterapeuta
Irene Sánchez 

Anna de Higes

Atenció als centres de la zona