La maleta Dan, dan, dansa: la dansa com a base d’un treball multidisciplinar

Dan dan dansa és una maleta pedagògica que ens ofereix treballar a l’educació infantil i primària d’una forma activa i vivencial una sèrie de competències bàsiques, La dansa és el fil conductor que ens ajudarà a desenvolupar i adquirir un ric món d’aprenentatge.

Maleta Dan, dan dansa

Com s’estructura Dan dan dansa?

En cinc conceptes bàsics, amb els quals s’apropa els infants al món de la dansa i alhora és treballen diferents competències bàsiques. Els cinc conceptes són:

• Hi havia una vegada… una dansa (història de la dansa)
  • Un cos per ballar (el cos)
  • Inventem espais (cossos en l’espai)
  • Composem moviments (la composició / la inspiració)
  • Anem al Mercat de les Flors
Maleta Dan, dan dansa

Cada bloc ofereix activitats amb diferents nivells de complexitat, perquè els mestres puguem adaptar les activitats al nivell i a enfocament pedagògic que li volguem donar.

Segons el nivell dels alumnes i el temps que invertim en treballar amb Da da Dansa, cada bloc té una sèrie d’activitats. En la guia didàctica hi ha les instruccions per combinar les diferents activitats i organitzar les sessions de formació. Mira, aquí en tens la relaciño entre les activitats i els blocs

Blocs Hi havia una vegada… una dansa Un cos per ballar Inventem espais Composem moviments Anem al Mercat de les Flors
 Activittats Un conte per dansar El meu gest

Descobrim el cos

El meu gest

Una fotografia en moviment

Construïm formes

La respiració com el nostre motor. Una actitud quan camino

La salutació

Les meves sabates

On anem?

Fem d’animals

El temps

Espai sonor

Per a què serveix una cadira

Despertem els senits

la petjada

Els colors

Les emocions

La petjada

Els colors

Joc de rol

La composició lliure

Frase de moviments

Tost els objectes

Objectius generals d’aprenentatge

Per avançar en l’assoliment de competències bàsiques s’han englobat les activitats de la maleta Dan dan dansa en quatre eixos:

• Aprendre a ser i actuar de manera autònoma
    Treballar l’autoconeixement, la construcció i l’acceptació de la pròpia identitat, les emocions, el pensament crític amb l’objectiu d’aprendre a actuar de manera autònoma.
  • Aprendre a pensar i comunicar
    Cercar i gestionar informació de diferents fonts, en multiformat. El treball cooperatiu i el desenvolupament del pensament.
  • Aprendre a descobrir i tenir iniciativa
    Establir un diàleg interactius sobre fets que ajuden a desenvolupar el coneixement significatiu.
  • Aprendre a conviure i habilitar el món
    Conviure i habitar el món per esdevenir ciutadans i ciutadanes actius en una societat democràtica i participativa.
Imatges i fotos de Dan, dan, dansa

I al final, una visita al Mercat de les Flors?

L’últim bloc temàtic està vinculat a les activitats i espectacles que el Mercat de les Flors organitza per a infants, i en especial per escoles. Pot consultar el programa de cada temporada al lloc web del Mercat de les Flors.