Dan dan dansa és una maleta pedagògica que ens ofereix treballar a l’educació infantil i primària d’una forma activa i vivencial una sèrie de competències bàsiques, La dansa és el fil conductor que ens ajudarà a desenvolupar i adquirir un ric món d’aprenentatge.
Com s’estructura Dan dan dansa?
En cinc conceptes bàsics, amb els quals s’apropa els infants al món de la dansa i alhora és treballen diferents competències bàsiques. Els cinc conceptes són:
- Hi havia una vegada… una dansa (història de la dansa)
- Un cos per ballar (el cos)
- Inventem espais (cossos en l’espai)
- Composem moviments (la composició / la inspiració)
- Anem al Mercat de les Flors
Cada bloc ofereix activitats amb diferents nivells de complexitat, perquè els mestres puguem adaptar les activitats al nivell i a enfocament pedagògic que li volguem donar.
Segons el nivell dels alumnes i el temps que invertim en treballar amb Da da Dansa, cada bloc té una sèrie d’activitats. En la guia didàctica hi ha les instruccions per combinar les diferents activitats i organitzar les sessions de formació. Mira, aquí en tens la relaciño entre les activitats i els blocs
Blocs | Hi havia una vegada… una dansa | Un cos per ballar | Inventem espais | Composem moviments | Anem al Mercat de les Flors |
Activittats | Un conte per dansar | El meu gest
Descobrim el cos El meu gest Una fotografia en moviment Construïm formes La respiració com el nostre motor. Una actitud quan camino La salutació |
Les meves sabates
On anem? Fem d’animals El temps Espai sonor Per a què serveix una cadira Despertem els senits |
la petjada
Els colors Les emocions La petjada Els colors Joc de rol La composició lliure Frase de moviments |
Objectius generals d’aprenentatge
Per avançar en l’assoliment de competències bàsiques s’han englobat les activitats de la maleta Dan dan dansa en quatre eixos:
- Aprendre a ser i actuar de manera autònoma
Treballar l’autoconeixement, la construcció i l’acceptació de la pròpia identitat, les emocions, el pensament crític amb l’objectiu d’aprendre a actuar de manera autònoma. - Aprendre a pensar i comunicar
Cercar i gestionar informació de diferents fonts, en multiformat. El treball cooperatiu i el desenvolupament del pensament. - Aprendre a descobrir i tenir iniciativa
Establir un diàleg interactius sobre fets que ajuden a desenvolupar el coneixement significatiu. - Aprendre a conviure i habilitar el món
Conviure i habitar el món per esdevenir ciutadans i ciutadanes actius en una societat democràtica i participativa.
I al final, una visita al Mercat de les Flors?
L’últim bloc temàtic està vinculat a les activitats i espectacles que el Mercat de les Flors organitza per a infants, i en especial per escoles. Pot consultar el programa de cada temporada al lloc web del Mercat de les Flors.