Taller pràctic sobre el Riu Besòs a l’Ins la Ribera

Aprenentatge competencial, projectes, centres d’interès… des de fa temps a l’escola i als instituts busquem formes efectives d’organitzar els processos d’aprenentatge, de connectar amb els alumnes i d’aconseguir que el treball al centre tingui un efecte sòlid i perdurable.

Amb aquest objectiu l’INS la Ribera està participant en el projecte Magnet. Ens n’han parlat sovint aquest curs, així que, quan ens van convidar a participar en un taller pràctic per al professorat, vam dir un “sí” rotund.

Per què és el professorat qui fa l’activitat i no els alumnes?

Doncs perquè per ajudar a aprendre primer cal aprendre. Amb el suport de tres tècnics de l’IdRA, l’entitat amb qui el projecte Magnet ha connectat la Ribera, es van fer dos tallers. Un sobre el paisatge es va fer al mateix institut, l’altre, sobre la qualitat natural i la riquesa del Riu Besòs, aprofitant que La Ribera és a tocar del riu, es va fer dins mateix del Besòs.

Vols veure més fotos i vídeos d’aquesta activitat? Mira!

L’activitat consistia en observar i identificar el màxim nombre d’espècies vives que es trobaven, i amb l’ajut d’un quadern de treball valorar-les com a indicadors de la qualitat i la riquesa biològica del riu.

Va ser una activitat molt interessant, tothom va fer moltes preguntes i es va aprendre molt. És aquest un molt bon exemple de com les connexions, la capacitat de relacionar conceptes, la creativitat i la professionalitat dels docents s’encaminen cap a la millora educativa.