Dia de la Ciència 2017, el Dr. Miguel Chillon ens parla de recerca en teràpia genètica

Cinc grups d’alumnes de 4t d’ESO i de batxillerat de Montcada, Ripollet i Santa Perpètua, molt atents, molt interessants i molt ben informats. Un ponent amb molt de bagatge i un tema fascinant: una combinació perfecta per al dia de la Ciència.

Teràpia gènica, Dia de la Ciència

En Miguel Chillon ens ha parlat amb molt de detall sobre com ha evolucionat la recerca en teràpia genètica, com va començar i en quin moment ens trobem ara. Realment és impressionant com evoluciona la recerca científica i ens fascina descobrir que malalties incurables fa alguns anys -ben pocs- comencen a tenir cura. El temut i molt conegut càncer, la diabetis, malalties degeneratives, l’alzheimer, el parkinson i moltes malalties rares, fins hi tot lesions neurològiques provocades per accidents, troben en la teràpia genètica una solució. Ja ho estem veient i més que veurem, ja que són molts els equips de científics que treballen en la recerca per trobar solucions, i tot i que hi ha molt camí per recórrer, ja és molt el camí que s’ha fet.

Teràpia gènica, Dia de la Ciència

Estem molt emocionades amb els grups d’alumnes que han assistit a la xerrada: molt atents, amb molt d’interès. Quan en Miguel Chillon ha acabat algunes alumnes han plantejat preguntes realment interessants, amb les quals s’han acabat de definir diferents punts de la xerrada. Finalment el ponent ens ha comentat que són molts els graus universitaris amb els quals es pot arribar a formar part d’un equip de recerca, en tots els casos la perseverança, la paciència, la capacitat de treball i l’esforç són qualitats indispensables. Qui sap si entre els alumnes que han assistit tindrem aviat un bon investigador o investigadora en recerca genètica.

També volem donar les gràcies a l’Ajuntament de Montcada, a l’Eli i a l’equip que gestiona l’Auditori, gràcies a tots ells la conferència ha estat tot un èxit.