Recursos de programació

Scratch: Entorn de programació gràfic tant on-line com off-line, que permet la creació de tot tipus de continguts: des d’animacions fins a programes per interactuar amb dispositius externs com Arduino (Scracth for Arduino, S4A, actualment evolucionant cap a  Snap4Arduino). La filosofia d’aquest entorn és la de compartir els projectes fets per tal que es puguin reversionar i millorar sense cap tipus de limitació. A dia d’avui, a la web hi ha disponibles més de 16 milions de projectes diferents. Scratch és molt recomanable per alumnes de primària i fins i tot pels primers cursos de secundaria. També existeix la versió júnior, per infants  de 5 a 7 anys, d’aquest entorn de programació anomenada ScratchJr per tauletes amb S.O. Android i Apple.

App Inventor: És un entorn de programació gràfic que segueix la mateixa filosofia a nivell de funcionament que Scratch, ús de blocs i treball en xarxa, tot i que no es fa tant d’èmfasi en la la compartició de les aplicacions creades. Les apps que es creen es poden instal·lar en dispositius mobils que utilitzin el S.O. Android. A nivell de complexitat conceptual en té més que Scratch ja que treballa amb objectes que estan penjats a la xarxa. Els alumnes de secundària i fins i tot batxillerat poden treballar amb aquest entorn.

Beetle Blocks: Es tracta d’un entorn de programació gràfic per dissenyar objectes 3D que posterioment es puguin construir.

A banda d’aquests tres entorns de programació, hi ha moltes més pàgines per permetre l’aprenentatge de la programació. En general acostumen a plantejar una sèrie de reptes que l’usuari a de resoldre mitjançant el disseny d’algorismes que construeix usant blocs que facilita la pròpia pàgina.

Code.org: Lloc web on es proposen diferents reptes de programació sovint basats en personatges d’actualitat. Molts nivells diferents i cursos complets.

Blocky Games: Aquesta pàgina ofereix un recorregut que comença amb reptes molt senzills i que es va complicant a mida que s’avança. Utilitza un llenguatge de programació anomenat Blocky molt similar al que utilitzen la majoria de llocs esmentats.

botlogic: Programació bàsica per blocs de moviment per resoldre reptes.