Per als centres de secundària, el Servei de Suports i Recursos Lingüístics ha elaborat la Carta de productes TILC (Tractament Integrat de Llengua i Continguts) per al curs 23-24. Us deixem la informació dels cursos que s’ofereixen.
Des del Servei de Suports i Recursos Lingüístics s’han elaborat una sèrie de formacions que poden donar resposta a les necessitats del claustre, a nivell de centre o individual. Us deixem la informació dels diversos cursos que s’ofereixen.… Llegeix més»
Què és?
Una gimcana sobre paraules i expressions pròpies de la llengua catalana.
L’objectiu de l’activitat és promoure el coneixement i l’ús de la llengua catalana a partir del lèxic col·loquial vinculat als comerços i a la compra diària.
Què veurem?
Cartells plurilingües (català, castellà, anglès, àrab, francès, xinès) sobre vocabulari dels comerços on hi ha un codi QRque enllaça amb un qüestionari-joc.
On?
Al mercat i comerços propers (farmàcia del mercat, llibreries properes, floristeria, ferreteria, botigues de roba…).
Qui hi pot jugar? Tothom.
Quan?
Del 12 d’abril a 31 de maig.
Què cal fer si voleu jugar-hi des del centre?
Anar al mercat, posar els nois i noies en petits grups amb un dispositiu mòbil amb connexió, visitar els comerços i parades, respondre les preguntes sobre lèxic en català (QR).
Jornada docent del Dia de la Terra, organitzada per l’Ajuntament de Rubí el divendres, 28 d’abril al Castell de Rubí.
Cada centre docent de Rubí té reservades unes places.
12.30 h Recepció i registre d’assistència
12.45 h “Com educar persones que estimin la Terra?” conferència a càrrec d’Heike Freire
Des de fa dècades, milers d’estudis confirmen la necessitat vital del contacte amb la Natura tant per a un desenvolupament infantil ple i saludable, com per formar persones respectuoses i compromeses amb la Terra. Tothom hi està d’acord. Però el més difícil, sens dubte, és passar a l’acció; trobar les motivacions profundes per transformar els projectes, els espais i les pràctiques educatives i desenvolupar noves capacitats docents.
L’objectiu d’aquesta conferència és que les educadores coneguem els beneficis del contacte amb la natura, trobem les raons per al canvi, i ens entusiasmem amb una missió primordial per a la infància d’avui.
14.00 h Cloenda i exposició de recursos educatius per treballar l’educació ambiental amb un petit refrigeri.
L’activitat està reconeguda com a formació permanent i certificada pel Departament d’Educació. Si és del vostre interès, també cal fer la inscripció per obtenir la certificació a través de l’aplicació del Departament d’Educació.
Des del Departament d’Educació impulsem la commemoració del Dia Internacional del Poble Gitano que se celebra a escala mundial el 8 d’abril. Aquesta data commemora el Congrés Mundial del poble Romaní celebrat a Londres el 8 d’abril de 1971, en el qual es va instituir la bandera i l’himne gitano, i esdevé des de fa anys una diada de reivindicació de drets i llibertats del poble gitano.
Per conèixer més informació sobre aquest tema, podeu consultar la pàgina del Departament on s’expica el Projecte de promoció escolar.
També podeu visitar el Museu virtual poble gitano on parla entre altres temes del flamenco-pop gitano, que pot ser interessant de ser conegut i visibilitzar la riquesa, creativitat i potencialitats de la cultura d’aquest poble.
La Cantata de Rubí està de doble aniversari! Ja fa 10 anys d’aquest projecte musical que va arrencar amb l’alegria i l’energia que els mestres de música saben transmetre. Tanmateix aquest curs 22-23 es compleixen 60 anys de la Rierada del 1962 on la nostra ciutat va patir les conseqüències de la força de la naturalesa.
Aquest curs la cantata ha girat al voltant d’aquestes dues efemèrides, on prop de 900 alumnes de 4t de primària de totes les escoles de Rubí, han interpretat cançons adaptades com: The lion sleeps tonight, El corrent d’un riu, El riu de la Lluna (Moon River), Riedara, Somewhere over the rainbow, Tinc una casa, Danubi blau… però la més desitjada ha estat la cançó Ja són 10 anys creada especialment per a l’ocasió.
Al punt final de l’espectacle s’ha fet un homenatge a dues persones, peces clau d’aquest projecte, que enguany acaben la seva etapa com a docents, però que esperem comptar amb la seva experiència i energia en properes edicions. Estem parlant de la Fani Pane Solé i la Maria Lladó Contijoch, que van arrencar fa 10 anys i han sabut transmetre la passió per la música i el vincle que genera entre les escoles, la música com a eix integrador.
Un cop acabat els infants han pogut gaudir de les dinàmiques de jocs, gràcies a l’alumnat de CFGS d’Integració Social de l’institut la Serreta.
Destacar la col·laboració de l’escola municipal de Música Pere Burés, l’escola d’art i disseny edRa i la Masia de Can Xercavins per cedir els espais. Aquesta activitat està s’emmarca dintre de les activitats del Pla Educatiu d’Entorn.
RecercAULA és un programa d’innovació que té com a finalitat fomentar l’aprenentatge entre iguals a través de la metodologia de recerca acció; contribuir a millorar els resultats educatius del nostre alumnat i la connexió entre la recerca educativa i la pràctica d’aula.
El programa es fonamenta en dues hipòtesis:
Hipòtesi 1: L’aprenentatge entre iguals a partir de l’establiment de les comunitats professionals d’aprenentatge entre docents i entre centres permet obtenir evidències per prendre decisions de millora, tant en l’àmbit del centre com de política educativa.
Hipòtesi 2: La metodologia de recerca acció genera evidències i coneixement que afavoreixen la millora de situacions concretes d’ensenyament-aprenentatge.
Objectius:
Establir un ecosistema educatiu basat en l’aprenentatge entre iguals a través de xarxes de centres i docents (comunitats d’aprenentatge professional).
Fomentar la pràctica educativa basada en l’evidència a través de la metodologia de recerca acció.
Millorar la qualitat de l’ensenyament-aprenentatge a partir d’evidències generades pels docents.
Promoure una xarxa de centres que generin evidències que puguin ser utilitzades per millorar les polítiques educatives.
Aquest dimecres es van reunir els centres participants del programa STEAMcat del Vallès Occidental al nostre Servei Educatiu. La trobada, enfocada cap a l’orientació educativa, va servir per empoderar els participants en la seva tasca docent i lideratge.
El Felip ens va guiar per un camí ple de metàfores on el simbolisme hi tenia molt a dir. Descobrir les nostres inquietuds i pors, ens ajuden a créixer per liderar.
Si no hi vau poder assistir us deixem alguns dels materials que us poden fer servei en alguna dinàmica al vostre centre.
El termini per a la presentació de sol·licituds i documentació per part dels centres interessats, és el 21 d’abril de 2023.
Podreu assistir a una reunió telemàtica informativa amb l’equip del CESIRE, en la qual s’informarà sobre el programa, sobre el procés a seguir per a la participació dels centres que hi estiguin interessats i s’atendran tots els dubtes que se us puguin generar.
Dilluns 27 de març a les 16h. L’enllaç al zoom serà el següent:
Arriba la 2a edició de les Lectures per Sant Jordi a la Bibliotecamunicipal M. Martí Tauler.
Aprofitant els actes de la diada de Sant Jordi us animem a participar-hi i gaudir del plaer de la lectura en veu alta entre nens i nenes, noies i noies (de 1r de primària a 4t d’ESO).
Quan?
El dijous, 20/04/23 entre les 10:00 i les 12:30 h (cada cicle tindrà 30′).
10:00-10:30 Cicle inicial
10:40-11:10 Cicle mitjà
11:20-11:50 Cicle superior
12:00-12:30 ESO
Com participar-hi?
Decidint una lectura d’un poema o conte breu (màxim 3 minuts) que tingui unitat (que comenci i acabi; per tal de facilitar-ne la comprensió).
Escollint les lectores i/o els lectors que llegiran.
La lectura es pot enriquir amb una presentació amb imatges o petita escenificació (amb objectes, elements plàstics, proposta de música instrumental de fons…).
En la mesura que us sigui possible col·laboreu en la distribució equilibrada de la participació (compensant la representació dels nivells). A la taulapodreu veure la participació fins al moment.
Per qualsevol dubte o aclariment podeu consultar-nos (csoley@xtec.cat).
En un ambient “piratesc” el dilluns, 20/03/23 s’ha celebrat a la Biblioteca municipal M. Martí Tauler de Rubí una de les semifinals del Certamen de Lectura en veu alta. Alumnes de 12 centres educatius de Rubí i Terrassa ens han fet gaudir amb la lectura de fragments dels llibres que han llegit a classe juntament amb els seus companys i companyes, en motiu de la participació al certamen.
Han mostrat un nivell de lectura molt bo i això ha complicat la tasca del jurat, que ha acabat felicitat tant a nenes, nens i joves participants com al professorat que les ha acompanyat en aquest aprenentatge. Enhorabona!
En aquesta sessió, a partir dels coneixements adquirits amb la Digna Couso, desenvolupem els objectius d’una situació d’aprenentatge a partir d’un context real. El terratrèmol de Turquia i Síria dóna molt de joc per treballar tots els àmbits.
Trobareu actualitzat l’espai web de la xarxa amb tots els documents treballats a la sessió.
El 15 de març de 2023 s’obre la convocatòria pública per a la participació dels centres educatius en programes d’Innovació Pedagògica. El Departament d’Educació ha unificat l’oferta de tots els programes d’innovació amb l’objectiu de facilitar als centres l’accés a la informació i la simplificació dels processos de participació. El termini d’inscripció per participar-hi és del 15 de març fins el 15 de maig de 2023.
Els programes que obren convocatòria per ensenyaments d’educació infantil, primària, secundària i/o batxillerat són: