Plenari final Tenim la Paraula!

Dimecres, 18/05/22, s’ha fet el darrer plenari de la fase 1 del Tenim la paraula!. Ha estat una sessió especialment agradable, perquè, per primer cop aquest curs, s’ha pogut fer en format presencial; la qual cosa té tot el sentit tractant-se d’un programa per a la millora de la llengua oral.

Representants de cadascun dels deu centres participants (ESC del Bosc, ESC Joan Maragall, ESC Montessori, ESC Mossèn Cinto Verdaguer, ESC Pau Casals, ESC Ramon Llull, ESC Rivo Rubeo, ESC Schola, ESC Torre de la Llebre i IE Teresa Altet) han presentat una síntesi del procés de treball seguit per analitzar i millorar la pràctica escollida.… Llegeix més»

ConcursRedeSTEAM

Destinatàries: Noies estudiants de 3r ESO
Repte: Crear projectes tecnològics i científics que contribueixin a un món més sostenible social i ambientalment.

Premi: Els centres guanyadors, rebran dotació d’equips i/o materials per a laboratori i aules temàtiques STEAM per un valor de 3000€.
Termini: fins el 22 de juny.
Bases del concurs
+ informació
#RedeSTEAM és una iniciativa promoguda pel Grupo Red Eléctrica, amb la col·laboració de l’associació sense ànim de lucre Power to Code, en el marc de l’“Alianza STEAM por el talento femenino. Niñas en pie de ciencia”, del Ministerio de Educación y Formación Profesional.

 

II Jornada d’Educació Científica Inclusiva

L’accés a una educació científica de qualitat hauria de ser universal. Sota aquesta premissa bàsica, aquesta jornada posa el focus en com es pot treballar la ciència de manera oberta, participativa i engrescadora, posant-la a l’abast de totes les nenes i els nens i de manera que no generi barreres ni estereotips ni invisibilitzi o discrimini cap col·lectiu.

Quan: Dissabte, 28 de maig de 9.30h a 18.00h

On: MNACTEC – Terrassa. Com arribar-hi

Programa de la Jornada

Cal formalitzar la inscripció abans del 25 de maig. Inscripcions (s’acreditaran 10h)

Per qualsevol consulta o aclariment us podeu adreçar al següent correu: eci@umanresa.cat

Sessió tancament XIES

 

El dijous passat vam tenir l’última sessió de la XIES, on els centres participants, tècnics de CRP, ICE i representants del Serveis Territorials, vam gaudir d’una trobada en format presencial. En aquesta sessió la Susanna Soler, directora de l’INS Montgros, ens va assessorar en el procés del canvi metodològic i organitzatiu dels centres amb el treball cooperatiu.

Per finalitzar la jornada, vam poder deixar de banda la Jamboard per treballar en grups amb la dinàmica conversa amb guixos, reflexionant sobre els dubtes que se’ns plantegen en el moment de transformació metodològica del centre.

Esperem que aquest tancament presencial doni energies per l’any vinent.

 

Càtedra de Didàctica de la Matemàtica M.Antònia Canals

Us convidem a visitar el web de la Càtedra de Didàctica de la Matemàtiques Maria Antònia Canals de la Universitat de Girona. Aquesta càtedra té com a finalitat el desenvolupament dels mestres de matemàtiques donant continuÏtat al llegat de la Maria Antònia Canals. És un espai de difusió de materials i recursos educatius, oferta de formació del professorat així com de recerca en educació matemàtica.

7a edició del FÒRUM de Joves Talents de Catalunya

logo_frum_2022_.jpg

Del 29 de juny al 2 de juliol de 2022 es celebrarà la 7a edició del Fòrum de Joves Talents de Catalunya a l’Exploratori de Recursos de la Natura de Berga, organitzat per la UPC amb la col·laboració del Departament d’Educació – Programa STEAMcat

En aquesta edició el tema central és, “El BOSC i el canvi climàtic“.

Amb l’objectiu d’incentivar l’interès per la ciència i la tecnologia, busquem 40 joves de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat de tota Catalunya; els centres, podeu enviar fins a 2 candidatures de joves, que estiguin fent o s’orientin al batxillerat científic i tecnològic.

Es prioritzarà: equilibri territorial, diversitat de centres, paritat i participar al Programa STEAMcat

+ INFORMACIÓ

1a Mostra Sambori a Rubí

Dijous, 5/05/22 l’INS La Serreta ha acollit la primera Mostra Sambori de creacions culturals, un projecte d’Òmnium Cultural impulsat amb la finalitat d’interpel·lar al conjunt d’infants i joves del país perquè, acompanyats dels seus referents educatius, descobreixin el seu camí com a creadors, i puguin fer visibles projectes culturals creats col·lectivament des de l’escola.

El projecte Sambori pretén fomentar l’emancipació cultural, el sentiment de pertinença comunitari i l’ús de la llengua catalana a partir del recull i la posada en valor de propostes audiovisuals, teatrals, literàries i/o plàstiques de creació i autoria col·lectives a l’aula d’escoles i instituts de Catalunya, defensant la cultura com una eina de transformació social generadora d’oportunitats educatives.

Enguany hi han participat tres centres de Rubí: l’ESC Montessori, amb el projecte Somriu, l’ESC Schola, amb el projecte Illes del món i l’INS La Serreta, amb el projecte Paraules viscudes.

Última Sessió STEAMcat

Ja ha tingut lloc l’última sessió STEAMcat a la seu del CRP de Terrassa. Els centres participants del nostre territori juntament amb els embaixadors STEAMcat han organitzat una sèrie de dinàmiques que han ajudat per crear xarxa entre centres participants. L’speed dating ha fet match, i els centres han trobat punts en comú per compartir. Esperem que el llaços creats perdurin i donin el seu fruit.

 

Laboratori de Transformació Educativa. Visites a centre

Les Visites en Centre organitzades el curs 2021 – 2022 tenen com a objectiu disposar d’una visió general de centre (propòsit educatiu, organització del centre, pràctiques d’aprenentatge i relació amb l’entorn) a través de pràctiques educatives reeixides i el desenvolupament d’estratègies per a la millora de la qualitat educativa. Aquestes visites estan destinades als centres que volen conèixer com altres centres transformats donen resposta al nou paradigma educatiu. En el marc de la mateixa visita, el centre amfitrió presenta una proposta de reflexió pedagògica per vincular la pràctica docent amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Les visites s’organitzen en dos moments, un de virtual asíncron en el que hi estan convidats tots els centres, sense inscripció prèvia, i un altre de presencial, que requereix d’inscripció.

Les #VisitesLab permeten facilitar les Visites a centres referents en transformació educativa del Laboratori d’arreu de Catalunya. Enguany més d’una trentena de centres obren les seves portes per fer conèixer la seva pràctica educativa en un primer moment d’accés lliure i en modalitat virtual i en un segon moment d’inscripció obligatòria en modalitat presencial.

Podeu accedir a les visites virtuals i al formulari d’inscripció per a les visites presencials a l’enllaç següent:

https://projectes.xtec.cat/transformacioenxarxa/visites-en-centre-2021-2022/

En aquest enllaç trobareu més informació de les propostes

Lectures a la Biblioteca

La Biblioteca M. Martí Tauler ha estat el millor refugi en un dia plujós per acollir les lectures (i cançons) que ens han ofert alumnes de centres de Rubí.

L’alumnat de l’aula d’acollida de l’Institut La Serreta ha cantat cançons en diversos idiomes per fer un homenatge a les seves llengües i cultures d’origen. L’Escola Ribas ens ha fet una magnífica lectura dels poemes de Joana Raspall Si el món fos… i Podries, que expressen el desig d’una bona convivència en aquests temps convulsos. Més endavant l’alumnat de secundària ens ha ofert la lectura d’un fragment de la novel·la Marianela de Benito Pérez Galdós. L’Escola Pau Casals ens ha entendrit amb la lectura de poemes lligats a la primavera. L’Escola Torre de la Llebre ens ha convidat a llegir el text universal de Saint Exupéry El Petit príncep, una lectura tant per a petits com per a grans, que parla dels vincles i la fraternitat. L’alumnat de l’Escola Mossèn Cinto ha llegit la Llegenda de Sant Jordina. L’Escola Ramon Llull ens ha ofert una proposta de caràcter intercultural; dues llegendes: una quítxua i una guaraní. L’alumnat de l’Institut Duc de Montblanc ens ha compartit lectures molt diverses: des d’un poema romàntic de Bécquer fins a un poema de Maria Mercè Marçal, passant per un fragment del diari d’Anna Frank, llegit tant amb l’original alemany com en català. Les alumnes del CNL, que tot just han començat a aprendre català aquest mes de gener, s’han atrevit amb èxit a llegir-nos poemes de la Rastellera de colors de Pep Molist, vestides amb el color referit a cada poema. L’Institut L’Estatut ens ha fet una proposta de poesia per a la pau, amb poemes de Joana Raspall i del cantautor Raimon. Finalment, volem destacar la doble participació de l’alumnat de l’aula d’acollida de l’Institut J. V. Foix, en la vessant plàstica, amb la creació d’una esplèndid decorat sobre Sant Jordi, i en la vessant literària, amb la lectura d’una versió pròpia de llegenda de Sant Jordi.

Felicitats i moltes gràcies a tothom, professorat i alumnat, per l’esforç i la participació. ha estat una bona manera d’inaugurar la diada de Sant Jordi!