Mariona Trabal ens presenta recursos per treballar la sexualitat amb l’alumnat

El passat 18 de gener vam poder gaudir, al seminari de biblioteques escolars de Rubí i Castellbisbal que es va celebrar a l’escola 25 de Setembre, de la xerrada sobre sexualitat que ens va oferir na Mariona Trabal, mestra de l’escola Orlandai de Barcelona.

La Mariona ens va explicar com aborden el tema de la sexualitat a l’escola dins l’estudi del propi cos, a partir dels moment en que els nens i nenes manifesten inquietuds, i més específicament al CS, partint de la metodologia de projectes són els mateixos infants que responen a les seves pròpies preguntes investigant en diversos recursos documentals (llibres de coneixements, reportatges televisius, revistes) internet (amb l’acompanyament dels mestres) i amb diverses experiències pràctiques. El mestre o la mestra acompanyen sempre en la vivència emocional i afectiva del tema.

Durant la sessió va quedar palesa la gran experiència de la Mariona i l’escola Orlandai en el treball d’aquest tema, i en vam sortir molt enriquits i amb ganes de començar a treballar-lo als nostres centres. Compartim amb vosaltres la bibliografia que ens va oferir. I volem agrair especialment a la Mariona la seva generositat per compartir amb nosaltres la seva experiència docent.

img_20170118_133600
Cliqueu damunt la imatge per veure les fotos de la xerrada

Per veure la bibliografia recomanada cliqueu damunt l’enllaç.

Per anar al resum de la xerrada cliqueu damunt l’enllaç.