100 ANYS ESCOLA BERGÓS DE BUTSÈNIT

El tinent d’alcalde i regidor de l’Horta, Fèlix Larrosa, ha participat avui en la plantada d’un arbre al pati de l’escola Antoni Bergós, ubicada a la partida de Butsènit de l’Horta de Lleida, un dels actes organitzats per celebrar el centenari del centre educatiu. Una trentena de persones han participat en la plantada, especialment els nens i nenes de l’escola, les seves famílies i els veïns i veïnes de la partida. L’acte també ha comptat amb la presència del director dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Lleida, Miquel Àngel Cullerés.

L’Escola Antoni Bergós forma part de l’agrupament escolar ZER Horta de Lleida, integrada per quatre escoles: Escola de Llívia, Escola Els Alamús, Escola Creu del Batlle i Escola Antoni Bergós, tot i que comparteixen trets comuns cadascuna compta amb una identitat particular que les fa diferents.

L’escola Antoni Bergós és un centre rural d’Educació Infantil i Primària situat a la partida de Butsènit, indret molt pròxima a la ciutat de Lleida. Aquest entorn privilegiat en plena Horta de Lleida, així com la  disposició i col·laboració del veïnat de la partida, posa a l’abast de l’escola un seguit de possibilitats educatives relacionades especialment amb el foment i la curiositat per la descoberta del medi natural, la interacció amb el món físic i la conservació de la biodiversitat.

L’escola consta de dues aules multinivell que permeten als alumnes de diferent edats aprendre participant i col·laborant junts.

En cada aula hi ha una mestra tutora ( una d’educació infantil i una d’educació primària)  Al formar part d’una ZER (zona escolar rural) les especialitats les imparteixen mestres itinerants.