Maleta de Pensament Computacional

Objectiu de la maleta

  • Introduir a alumnes i docents al pensament computacional (o llenguatge màquina)

  • Amb la gamificació s’intentarà que els alumnes avancin pels diferents continguts o reptes

  • Capacitar als docents per a replicar els continguts i crear-ne de nous

Conceptes que es treballen

  • Algoritme

    • Seqüència
    • Estat
    • Bucle
    • Cerca d’errors
    • Constant i variable

Continguts de la maleta

  • 14 jocs de cartes Cody&Roby

  • 1 taulell i cartes tamany DIN-A2

  • 4 kits micro:bit

Dinàmiques a l’aula

  • Es planteja una situació o repte per a que els alumnes comentin i intentin resoldre.

  • Explicació d’una activitat desendollada i activitat autònoma en petits grups.

  • Simulació en altres entorns dels conceptes treballats en l’activitat desendollada

  • Aplicació en un projecte dels conceptes per dissenyar i construir amb un objectiu.

Exemple de les sessions: