Jornada escola rural – Verdú 2018

El dia 26 de Juny es celebrà a l’Espai CEIER, al Castell de Verdú la Jornada de Directors de ZERs de Catalunya.

L’acte durà tot el matí, de les 9h fins a les 14h.

Després de l’acreditació a la Jornada, van donar la Benvinguda la senyora Núria Aragonés, coordinadora de l’àmbit rural de la Inspecció d’Educació Primària i la senyora Montserrat Payés, cap de servei d’Ordenació Curricular d’Educació Infantil i Primària.

La senyora Roser Boix, degana de la Universitat de Barcelona i membre de l’Observatori de l’Educació Rural Catalana ens va fer la presentació del document base per promoure la millora de la política educativa rural i va explicar els 7 reptes que te el Futur de l’Escola Rural a Catalunya.

Després d’una pausa el senyor Francesc Segura, coordinador de la Xarxa Cb del Departament d’Ensenyament ens va parlar de com el Treball Globalitzat afavoreix l’aprenentatge.

Acte seguit hi va haver tot un seguit d’una presentació de Pràctiques de Referència:

-Maquetes de ciència – Escola Lladurs – ZER El Solsonés

-Com hem incorporat l’1-3 a l’escola? – Escola Rellinars

-Som de la Xarxa CB Escola La Baumeta – ZER Els Castells

-Ens convertim en comunitat d’aprenentatge – Escola Vallgarriga

A les 13h45mn es va fer la cloenda per part de la senyora Núria Aragonés amb unes paraules d’agraïment als assistents i a tots els mestres d’ Escola Rural per la seva gran lluita diària.