Equip

Cada servei educatiu està format per un equip multidisciplinar:

• CRP (Centre de recursos pedagògics): equip que dóna suport a l’activitat pedagògica dels centres i a la tasca docent de mestres i professorat, especialment, en temes de formació permanent, de recursos pedagògics i de dinamització de projectes de centre i de la zona. Podeu consultar les activitats, recursos i notícies a l’apartat dinàmic del CRP.
  • EAP (Equip d’assesorament i orientació psicopedagògic): equip que dóna suport al professorat i als centres educatius en la resposta a la diversitat de l’alumnat i en relació als alumnes que presenten necessitats educatives especials, així com a les seves famílies. Podeu consultar les activitats, recursos i notícies a l’apartat dinàmic de l’EAP.
  • ELIC (Equip d’assessorament i orientació en llengua, interculturalitat i cohesió social): que donen suport al professorat en l’atenció a la diversitat relacionada amb l’alumnat, especialment procedent de la immigració i/o amb l’alumnat amb risc d’exclusió social, en l’àmbit dels centres educatius i els plans educatius d’entorn. Podeu consultar les activitats, recursos i notícies a l’apartat dinàmic de l’ELIC.
  • UAO (Unitats d’Acompanyament i Orientació) s’emmarquen en la millora de l’abandonament i l’absentisme de l’alumnat en les etapes d’ensenyament obligatoris i bàsics (primària, ESO i cicles formatius de grau bàsic) que presenta necessitats derivades de la dificultat de la regulació emocional de la salut mental. El programa de les UAO té una durada prevista de tres cursos escolars: 2021-2022, 2022-2023 i 2023-2024. Actualment, a la zona de l’Urgell intervé una professional.
  • Mentoria digital és un recurs per a donar suport als centres en el marc del Pla d’Educació Digital 2020-2023. El principal objectiu és l’assoliment de la Competència digital de l’alumnat a través de l’elaboració i implementació de l’Estratègia digital de centre, que ha de permetre a més, la millora de la Competència digital del professorat i la millora del nivell de maduresa digital dels centres educatius. El projecte compta amb el finançament dels Fons europeus, gestionats pel Ministeri d’Educació. El mentor digital de l’Urgell és Andreu Marçal.

El Servei Educatiu també treballa de forma coordinada amb el CREDA (Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius) de Lleida i amb el professorat que atén l’alumnat amb discapacitat visual.

ampa