Full informatiu nº92 – maig

XXXV Escola d’Estiu Urgell-Segarra 2018

Cursos de formació d’estiu de GEUS (Grup d’Ensenyants Urgell – Segarra), del moviment de renovació pedagògica, estiu 2018

Calendari: 2 al 6 de juliol de 2018    Horari: 09.00h – 13.30h.

Lloc: Escola Jacint Verdaguer. Tàrrega

Quotes: 25 € per als socis del GEUS |  30 € per als no socis

Inscripció: Via telemàtica      Del 15 de maig – al 02 de juliol del 2018

Organització: junta@geus.cat

Activitats d’Estiu XTEC 2018

Ja podeu consultar la publicació de les activitats de formació d’estiu al web de la XTEC:

Inscripcions fins al 31 de maig.

Camps i Entorns d’Aprenentatge. Inscripcions 2018

Calendari:

•  Sol·licituds d’inscripció període ordinari: del 15 al 31 de maig 2018
  • Sol·licituds d’inscripció en període extraordinari: de l’1 de juny de 2018 a 15 de juny de 2019
  • Assignació de les sol·licituds: de l’1 de juny al 23 de juny
  • Acceptació de l’assignació: del 24 de juny al 15 de setembre
  • Inscripció: el centre educatiu quedarà inscrit solament si s’ha fet un bon moment 1 en acord entre el centre educatiu i el CdA / EdA i si accepta l’assignació.

Més informació, inscripcions, preus i normativa a XTEC.

12a edició Dia de la Ciència al Carrer.  Lleida

Fira en la qual divulgadors de la ciència, empreses, docents i alumnat de tots els nivells mostren experiments de totes les disciplines científiques.

Dia: dissabte 26 de maig de les 16h a les 20h

Lloc: Avinguda Blondel de Lleida

Consulteu el programa, participants, experiències i altres a Ciència al carrer

Jornada Escola Rural

Per als directors i directores de les ZER i de les escoles que formen part de la ZER.

Dia: dimarts 26 de juny de 2018, de 9h a 14h, a Verdú.

Inscripció oberta al GTAF.  Vegeu  Programa

Per a qualsevol aclariment podeu contactar amb la Maite Miró mmiro3@xtec.cat

Taller de creació de materials digitals

Els tallers de creació de materials es realitzen en els centres educatius durant un dia en el mes de juny. Consisteix en un grup de docents que es reuneixen en un centre educatiu per crear materials digitals.

Adreçat a professorat de primària i secundàriaMés informació

Presentació de propostes de tallers de creació del 14 de maig al 4 de juny de 2018

Per accedir al formulari: aquí

Directori de blogs i webs de les biblioteques escolars

El Directori de blogs i webs de les biblioteques escolars és una iniciativa del Programa biblioteca escolar “puntedu” del Departament d’Ensenyament.

Aquesta iniciativa persegueix un triple objectiu: difondre la presència de les biblioteques escolars a la xarxa, promoure’n la dimensió virtual i donar a conèixer les bones pràctiques.

Aquest blog de blogs i webs vol ser l’aparador on les persones relacionades amb el món de les biblioteques escolars puguin accedir, d’una manera ràpida, a les activitats, informacions i experiències que els centres difonen a través de la xarxa.

Recursos digitals per a la biblioteca escolar de secundària

Recursos digitals informatius per facilitar les cerques d’informació en el treball curricular.

S’hi pot accedir per les pàgines del menú principal o per les etiquetes laterals.

Les pàgines agrupen els recursos en matèries del currículum i en recursos generals i eines complementàries.

Les categories estan ordenades alfabèticament.

Premi Participa a l’Escola

Convocatòria del Premi Participa a l’Escola per a l’any 2018 per premiar les experiències de participació a l’escola, dutes a terme durant el curs escolar 2017-2018.

Adreçat als centres de primària o secundària ubicats en territori català que hagin dut a terme experiències de participació a l’escola que contribueixin a l’apoderament dels i les alumnes en la gestió i la vida dels centres.

El Premi consisteix en un diploma de reconeixement pel projecte desenvolupat i un import màxim de 5.500 euros.

Termini de presentació de sol·licituds: del 2 de març al 31 de juliol de 2018.