Xarxa de Competències – Xarxa 12

La Xarxa de Competències és un Programa d’Innovació del Departament d’Educació.

Està formada per equips de docents que desenvolupen el treball per competències als seus centres, elaboren instruments de suport per orientar els processos de reflexió i la gestió del currículum, i comparteixen processos d’autoavaluació.

El fet de pertànyer a una xarxa docent entre iguals, com la Xarxa de Competències, empeny a crear espais pedagògics en el si de cada centre i a aprendre dels altres centres en un context de formació contínua entre iguals, que combina l’acció i la reflexió, amb la finalitat de consolidar projectes educatius transformadors i basats en el treball en equip de tots els agents de la comunitat educativa. La Xarxa de Competències inicial es va posar en marxa fa vint anys, i ara s’ha ampliat fins a implicar un total de 60 CRPs, 687 centres i més de 12.000 docents de tot Catalunya.

La Xarxa Territorial 12 es va iniciar el curs 2018-19. L’actual curs 2022 – 2023 en formen part 37 centres de diferents Serveis Educatius del Tarragonès i el Baix Penedès.

MATERIALS XdC12 (cliqueu)

Centres participants XDC12  Tarragonès

Referents de la Xarxa Territorial 12:
Mercè Bertran (CRP Tarragonès)
Laura Carbonell (CRP Baix Penedès)
Neus Gallart (Serveis Centrals)
Núria Vaqués (Serveis Territorials)

Centres que formen part de la XDC12

Espai de la Xarxa de Competències a la XTEC

Document “L’escola que volem. Idees de la Xarxa de Competències per repensar el projecte de centre”

Document “Formar per transformar” (el model formatiu de la Xarxa de Competències)

Document “Avaluar és aprendre” de Neus Sanmartí

Formació extraordinària XCB

La XCB oferirà cursos no certificables a través del Moodle amb materials propis. No serien els substituts del curs actual, sinó que són altres formacions complementàries dins l’oferta que està fent en aquests moments el Departament:

Quaderns d’avaluació. 46

El número 46 dels Quaderns d’avaluació presenta els resultats del novè cicle de l’avaluació de quart d’ESO, que es va aplicar per primera vegada el curs 2011-2012. Conté els resultats habituals: les puntuacions mitjanes globals, les puntuacions dels àmbits avaluats en cada competència, el percentatge d’alumnes que hi ha situat en cada nivell d’assoliment de les competències, la incidència que tenen en els resultats diverses variables, l’anàlisi de tendències, les puntuacions globals en els diferents territoris, la percepció de la dificultat de les proves i la relació que mostra amb els resultats obtinguts, etc.

El número conté una novetat rellevant per enriquir les dades. Per primera vegada, s’han estudiat els resultats obtinguts per un col·lectiu determinat, que en aquest cas és la Xarxa de competències bàsiques (Xarxa Cb), amb disset anys de trajectòria. Ens hem preguntat si els centres que pertanyen a la Xarxa Cb presenten alguna diferència en els resultats de l’avaluació i, per respondre la pregunta, s’han comparat amb els resultats dels centres que no pertanyen a la Xarxa Cb.

El número es tanca, com sempre, amb les seccions Revista de llibres, Publicacions recents del Consell i Publicacions del Consell.