És bona la qualitat de l’aire que respirem?

La Ciència en Primera Persona 2017.

El 15 de novembre de 2017, a les 12:00 h, Francisco Sánchez Soberón, estudiant de doctorat, va dur a terme, a la seu de l’Institut Torredembarra, una conferència destinada a alumnat de 1r curs de Batxillerat.

És bona la qualitat de l’aire que respirem? Com mesurar-ho i avaluar-ho.

Conferenciant

Francisco Sánchez Soberón, estudiant de doctorat.

Breu resum de la xerrada

L’activitat començarà amb una introducció dels diferents compostos que trobem a l’aire (tant gasos como partícules), i els efectes que poden tenir sobre la salut i el medi ambient. Després es mostraran els diversos aparells que es fan servir per mesurar-los. A continuació es farà una demostració amb la participació dels alumnes de com diferents activitats domèstiques (encendre una espelma, netejar la pols) poden afectar a la qualitat de l’aire. Finalment debatrem quines mesures quotidianes podem prendre per millorar la qualitat de l’aire.

Breu resum del currículum del conferenciant

Francisco Sánchez es va llicenciar en Enginyeria Agrícola el 2011 a la Universitat Politècnica de Madrid (Espanya) i va obtenir un Màster en Enginyeria Ambiental a la mateixa universitat al 2013.
Durant més de 3 anys va treballar al Departament de Biotecnologia de la Universitat Tècnica De Madrid, i té experiència com a Enginyer Ambiental treballant per a una empresa consultora. Actualment és estudiant predoctoral desenvolupant la seva tesi “Avaluació dels riscos i toxicitat de la salut humana associats a partícules (PM10, 2.5 i 1), contaminants orgànics i metalls al voltant de les plantes de ciment” a la Universitat Rovira i Virgili, Tarragona (Espanya ), en el marc de la qual ha publicat varis articles científics i ha participat en diversos congressos internacionals.