Butlletí de novetats. Núm 29

Butlletí Informatiu núm 29. Especial Dinamització educativa

Des del CRP del Tarragonès us oferim aquest conjunt d’activitats de dinamització que ja coneixeu i a les que us animem a participar. Com podeu veure en totes elles ja hem obert el període d’inscripció per a apuntar-s’hi.

La XXXIII Mostra de Teatre del Tarragonès
La Mostra de Teatre és una activitat que ofereix a l’alumnat l’oportunitat de representar davant altres escolars les obres que han treballat prèviament als centres educatius.
La Mostra es va dissenyar per contribuir al desenvolupament cultural, lingüístic i artístic de l’alumnat. La promoció del teatre i el gust per a la cultura entre els escolars de la demarcació del Tarragonès.
Al llarg trenta-dos anys, l’activitat s’ha consolidat, ha esdevingut una tradició i és una de les que té una participació més nombrosa de l’alumnat de totes les que es duen a terme al Tarragonès.
Tindrà lloc durant els dies 14, 15, 16, 17 i 18 de maig de 2018.
Inscripció dels centres participants: de l’19 al 31 d’octubre de 2017.

El II Fòrum exPRImenta
És un projecte de dinamització i de promoció d eles STEM, per tal de contribuir en el procés de formació dels alumnes i té per objectiu la creació d’un espai on intercanviar experiències. L’alumnat i el professorat tutor són els veritables protagonistes d’aquest esdeveniment. L’alumnat tindrà l’oportunitat de presentar la feina feta, tot plegat per estimular als companys d’altres centres en la difusió de l’experimentació científica i la robòtica

El XII Fòrum TRiCS
El Fòrum de Treballs de Recerca i Crèdits de Síntesi és un esforç conjunt entre el Departament d’Educació i l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), amb la col·laboració de la URV i de l’Ajuntament de Tarragona, per tal de contribuir en el procés de formació dels joves i té per objectiu la creació d’un espai on intercanviar experiències. L’alumnat i el professorat tutor són els veritables protagonistes d’aquest esdeveniment. L’alumnat de segon curs tindrà l’oportunitat de presentar la feina feta, tot plegat per estimular als companys de primer curs en la recerca i l’elaboració dels treballs que es proposen dur a terme el curs vinent.
Tindrà lloc els dies 12 i 13 d’abril de 2018 al Complex Educatiu de Tarragona.
Inscripció dels centres participants: de l’19 al 31 d’octubre de 2017.

Els llocs de la memòria
Es tracta d’una ruta que complementa l’estudi de la Guerra Civil Espanyola i aporta als alumnes de 4t de l’ESO i 2n de Bat el punt de vista dels fets que van ocórrer a la seva ciutat en aquest període.
El CRP del Tarragonès, l’Arxiu Històric de la Ciutat de Tarragona i el Fòrum de Tarragona per la Memòria duen a terme aquesta activitat dirigida als alumnes de Batxillerat i CS de l’ESO amb l’objectiu de contextualitzar dins del currículum una sèrie de llocs carregats d’especial simbolisme que estan relacionats amb la Guerra Civil i la repressió franquista a la ciutat de Tarragona.