Betacamp 2016

Una trobada horitzontal de docents a Montpol (Solsonès).

Un grup de 90 mestres de Primària, Secundària i Educació de Persones Adultes han participat durant 4 dies, del 26 al 29 d’agost, a la segona edició del Betacamp (Betacamp 2016), un espai experimental de formació que s’ha dut a terme a Montpol, municipi del Solsonès. Allotjats a la casa de colònies de la música i els seus terrenys d’acampada, participen en una trobada oberta per a generar idees i projectes de caire educatiu, sense experts convidats, sense horaris tancats i fruit dels interessos dels propis assistents.

“Pretenem ser els alumnes que voldríem tenir i treballar per projectes, com intentem fer a les nostres classes, amb els nostres alumnes. Es tracta de col·laborar en equip, aprenent a aprendre i en una relació del tot horitzontal”, expliquen membres de l’equip impulsor del Betacamp.

A partir dels suggeriments dels participants, s’han articulats 10 nodes de treball:

• Room escape.
  • Robòtica a l’aula
  • Geos-K
  • Geometria aplicada
  • Avaluar per a motivar
  • Projecte de música, mates i tecno
  • Oye, ¿por qué te ríes?
  • De les assignatures als projectes
  • El joc a l’aula
  • Projectes d’indagació per a les Ciències

Els continguts es proporcionen en forma de tallers, esdeveniments participatius i creacions compartides.

L’altre espai de col·laboració i participació central és l’assemblea diària, on es repassen i proposen activitats, s’explica l’estat del treball dels nodes i es plantegen i resolen possibles problemes oberts.

A més, se celebren cada tarda breus “sermons”: ponències de no més de 5-10 minuts en què les persones que ho vulguin tinguin l’oportunitat de sermonejar sobre un tema que els interessi.

El Betacamp es basa en un principi senzill: ningú és espectador, tothom és participant.

Més informació:

Email : betacamp15@gmail.com