Suports dins l’aula: Docència compartida

El dia 21 de novembre de 2017, en el marc del Seminari d’Educació Especial, es va celebrar una sessió oberta a tots els centres educatius del districte en la que vam comptar amb la presencia de la Sra. Teresa Huguet, psicopedagoga i assessora institucional experta en codocència i suport dins l’aula. La seva presentació va ser en relació al tema  “Suports dins l’aula: Docència compartida”.

En la seva exposició la ponent va destacar:

• La definició de Susan Bray Stainback: “L’educació inclusiva és el procés pel qual s’ofereix a tots els infants, sense distinció de la discapacitat, la raça o qualsevol altra diferencia, l’oportunitat per continuar sent membre de la classe ordinària i per aprendre dels seus companys, juntament amb ells, dins l’aula”
  • En el model inclusiu, els recursos materials, tècnics i humans són a disposició de tots els alumnes que ho necessitin sense exclusions
  • La inclusió implica:
    • Disminuir les barreres a l’aprenentatge i a la participació
    • Generar suports en els contextos ordinaris
    • Mobilitzar i optimitzar recursos
  • Considerant-la com el context d’aprenentatge i desenvolupament de tots els alumnes, el suport té sentit fer-lo dins l’aula sempre que sigui possible. D’aquesta manera el docent de suport està integrat a la dinàmica de la classe i coneix el que necessiten els alumnes.
  • Amb el suport dins l’aula s’afavoreix la implicació del tutor/a i altres docents en el procés educatiu de tot l’alumnat.
  • Tot el professorat va aprenent a atendre la diversitat en l’entorn més ordinari: El grup classe de referència.

L’activitat va gaudir d’una bona acollida, ja que hi va assistir un bon nombre de professorat de la zona.