El CSIC convoca la vuitena edició del certamen Inspiraciència

S’obre la vuitena edició d’Inspiraciència, el concurs de relats d’inspiració científica que organitza el Consell Superior d’Investigacions Científiques amb el finançament de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología. El termini de presentació de relats s’acaba el 17 de maig.
Fer de la ciència, ficció. Inspiraciència és una invitació a tothom, i especialment als joves, a pensar i imaginar la ciència des de la creació literària. L’objectiu és fomentar l’apropament al pensament científic i a diferents facetes de la ciència, a través de l’escriptura. És una activitat que travessa disciplines i afavoreix la formació integral de l’alumnat independentment de si cursen el currículum de ciències i tecnologia, humanístic i social o artístic. I per això us animem a animar el vostre alumnat a presentar-hi relats originals i frescos.
Els participants poden presentar relats de com a màxim 800 paraules, en castellà, català, gallec o eusquera, en una de les dues categories: jove (de 12 a 17 anys) o adult (a partir de 18 anys).
Inscripcions obertes! A més, el concurs s’acompanya d’una exposició i taller, a càrrec del col·lectiu d’artistes 4-Elements, que exploren les relacions entre llibres, ciència i art, i que s’organizaran en el marc de Sant Jordi. Afavoreix l’encontre distès amb persones de diverses disciplines que vulguin explorar altres formes de pensar i d’exercitar habilitats diferents a les que estem habituades. És una activitat de creació individual i col·lectiva. Tindrà lloc el 20 i el 27 d’abril, de 16 a 19h, a la Residència d’Investigadors de Barcelona. Veure adjunt