Acte de cloenda del Servei comunitari de l’Institut Montjuïc

El dia 31 de maig va tenir lloc a l’Institut Montjuïc l’acte de cloenda del Servei comunitari que ha desenvolupat l’alumnat de 3r d’ESO al llarg del curs en l’assignatura de Ciències Socials: “Transformem el valor dels aliments: innovació en el circuit alimentari ecològic”.

El Servei ha consistit en un projecte sobre les minves del sistema agroalimentari seguint la metodologia de l’Aprenentatge i Servei.

Amb l’Aprenentatge han après que una verdura o qualsevol producte alimentari, encara que estigui deformat no vol dir que sigui dolent o nociu per a la nostra salut, sinó tot al contrari, tal vegada sigui molt bo i saludable.

Malauradament, el nostre sistema agroalimentari no afavoreix l’agricultura ecològica ni un preu just per al pagès. Entre totes les persones podem canviar aquest circuit.

El Servei que ha realitzat  un grup de 3er d’ESO  és un roll up i un punt de llibre tant per a una fruiteria (Capità Enciam) com per a un restaurant (Cal Campà), ambdós del barri. L’altre grup de 3r ha fet un cartell  per la botiga Estrella de Betlem. D’aquesta manera intenten sensibilitzar els veïns i veïnes per tal que no mirin la forma del què mengem, sinó la qualitat d’allò que ingerim.

Han pogut desenvolupar el seu projecte  gràcies a la subvenció de l’Ajuntament de Barcelona, a DESOS, a Central Parc, a les entitats i agents del barri i a les seves docents, però sobretot a l’esforç que han realitzat entre tots.

A l’acte ,celebrat al pati del centre , hi ha assistit el Sr. Joan Sanromà, conseller d’Educació del districte, la Sra. Dolors Martínez, inspectora del centre, la Sra. Luisa Montoro, promotora escolar i els Srs. Oleguer i Maria de l’entitat  “DESOS Opció Solidària” de Sant Boi de Llobregat que han col·laborat en el projecte.

Les persones assistents han pogut degustar fruites ecològiques i menjars típics dels països d’origen de l’alumnat.