Presentació

Els Serveis Educatius del Departament d’Ensenyament donen suport i assessorament als centres educatius públics i privats concertats de nivells educatius no universitaris. Cada servei educatiu està format per un equip multidisciplinar (CRP, EAP, ELIC).

Qui pot fer la demanda dels serveis?
  • Els centres, mitjançant els seus equips de direcció.
  • Col·lectius de docents, d’especialitat, de nivell, d’interessos, etc.
  • Els docents directament.
  • Altres entitats vinculades a l’Educació.
Com es fa la demanda?

Trucant al telèfon 93 486 17 23  o enviant un correu electrònic a se-santmarti@xtec.cat

Equips

Què és?

• És un equip orientat a l'assessorament als centres per a la seva transformació i /o millora pedagògica. Dóna suport  a la tasca docent de mestres i professorat, especialment, en temes de formació permanent, de dinamització de projectes de centre i de la zona, de dinamització de xarxes i seminaris, de mentories i de cessió i presentació de materials i recursos pedagògics. Podeu consultar les activitats, recursos i notícies a l'apartat dinàmic del CRP.

Quins serveis ofereix el CRP?

• Assessorament i suport en estratègies organitzatives, didàctiques i metodològiques per a la millora o transformació de pràctica educativa.
  • Acompanyament als centres en la planificació i gestió de formació del professorat de la zona.
  • Suport i assessorament en didàctica, innovació i/o planificació: plans de millora, TAC, suport a la lectura
  • Servei de préstec de material didàctic, maquinari, vídeos i textos especialitzats en temes educatius.
  • Dinamització de xarxes professionals, dinamització de seminaris, grups de treball...

Què es l'EAP?

• És l'equip que dóna suport al professorat i als centres educatius en la resposta a la diversitat de l’alumnat i en relació als alumnes que presenten necessitats educatives especials, així com a les seves famílies.

Quines funcions principals realitza l'EAP?

• Identificació i avaluació de les necessitats especials dels alumnes.
    • Coordinació amb l’equip directiu i amb el professorat del centre que dona suport a la diversitat de l’alumnat (mestres d’educació especial, psicopedagogs i psicopedagogues, mestres de pedagogia terapèutica, educadors i educadores especialitzades...)
    • Assessorament sobre aspectes psicopedagògics i d’atenció a la diversitat de necessitats de l’alumnat.
    • Detecció, valoració i derivació -si s’escau- d’alumnat als serveis educatius específics (CREDA, CREDV, CRETDIC), als serveis socials, de salut o de justícia (CDIAP, CSMIJ, EAIA, DGAIA...).

Què és l'ELIC?

• És l'equip que dona suport al professorat en l’atenció a la diversitat relacionada amb l’alumnat, especialment procedent de la immigració i/o amb l’alumnat amb risc d’exclusió social, en l’àmbit dels centres educatius i els plans educatius d’entorn. Podeu consultar les activitats, recursos i notícies a l'apartat dinàmic de l'ELIC.

Quins serveis ofereix l'ELIC?

• Suport en el tractament integrat de llengua i continguts.
  • Suport a projectes internacionals pel desenvolupament del plurilingüisme i de les competències comunicatives dels alumnes.

El Servei d’Orientació - Pla Jove del Consorci d’Educació de Barcelona col·labora amb els centres en les accions d’orientació de l’alumnat i dóna suport als processos de transició de l’etapa obligatòria a la postobligatòria.
Aquest servei:

• Atén els joves i les famílies en el moment que l’alumnat acaba l’educació secundària obligatòria per continuar estudis d’ensenyaments professionals o programes professionalitzadors.
  • Col·labora amb els centres de secundària, de formació professional i formació d’adults per donar-los suport en l’articulació de recursos per a la continuïtat de l’alumnat en el seu nou itinerari.

Més informació

El Departament d'Educació desenvolupa el programa Unitats d'Acompanyament i Orientació (UAO), de suport personal i familiar a l'alumnat educativament vulnerable, finançat amb fons europeus. Aquest programa s'inclou en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que ocupa un dels referents per a la planificació i desenvolupament de les actuacions en els propers anys dins la iniciativa Next Generation EU aprovada el 2020 pel Consell Europeu.

Més informació