Full informatiu. Abril 2108

PFZ: Detecció de necessitats formatives. Curs 2018-2019

S’ha iniciat el període de detecció de necessitats de formació per al curs vinent, que finalitza el proper 20 de maig.

Informació sobre les modalitats de formació i les activitats del PFZ a  Modalitats de formació curs 2018-2019.

Conferència i visita guiada a l’exposició ANYS LLUM, d’Eugènia Balcells

La Fundació  Eugènia Balcells, en col·laboració amb el Centre de Recursos Pedagògics de Santa Coloma de Gramenet i el GrupIREF,  organitza  una visita guiada per a  professorat a l’exposició ANYS LLUM d’Eugènia Balcells, al museu CosmoCaixa de Barcelona.

Visita especialment adreçada al professorat interessat a explorar les capacitats educatives de les arts, en combinació amb el coneixement científic.
Article sobre l’exposició

Lloc: CosmoCaixa. C/Isaac Newton, 26. Barcelona. 5 d’abril, 18h

II Trobada pedagògica de secundària

11 d’abril. 2a sessió de la trobada amb un altra d’intercanvi d’experiències educatives  a l’entorn del treball per projectes.
Presentaran les seves experiències els  intituts: Terra Roja i Numància de Santa Coloma de Gramenet, i l’institut Tordària, de Tordera.

Jornada d’escacs a Santa Coloma

El dia 17 d’abril de 10 a 12h tindrà lloc a Santa Coloma de Gramenet la I Jornada d’Escacs, en el marc del Projecte Escacs a l’Escola.  (El lloc de la jornada es concretarà més endavant)

Hi participarà alumnat de CM i CS de 6 centres de la ciutat. Escoles: Antoni Gaudí, Ferran de Segarra, Primavera, Santa Coloma, i Col·legis Fuster i Verge de les Neus.

Recursos educatius sobre treball per projectes

Selecció d’articles, bibliografia i ponències sobre treball per projectes

Com avaluem els aprenentatges competencials dels projectes? Neus Sanmartí (2017)
Resum de la conferència
Trabajo por proyectos: ¿filosofía o metodología? Neus Sanmartí (2016)
VI jornades estatals La Cultura Matemàtica de les Persones. El sentit de conviure aprenent. ICE de la UAB (2017)

V Jocs Florals Escolars de Catalunya

El Departament d’Ensenyament convoca els V Jocs Florals Escolars de Catalunya  amb la finalitat d’estimular l’expressió escrita, aprofitant la tradició cultural que molts centres ja celebren.
Els treballs seleccionats s’han d’enviar al Centre de Recursos Pedagògics abans del 28 d’abril de 2018.
Més informació:
Bases dels V Jocs Florals
Base de la categoria H: Conte audiovisual il·lustrat
Bloc Conte audiovisual il·lustrat conté una proposta de treball