Full informatiu. Abril 2017

PFZ: Detecció de necessitats formatives. Curs 2017-2018

PFZlogo

S’ha iniciat el període de detecció de necessitats de formació per al curs vinent, que finalitza el proper 26 de maig de 2017.

Des del CRP contactarem amb els centres per concretar les demandes que ens feu arribar a partir d’aquest formulari:  Formulari de detecció de necessitats formatives

jocs-florals

El Departament d’Ensenyament convoca els IV Jocs Florals Escolars de Catalunya  amb la finalitat d’estimular l’expressió escrita, aprofitant la tradició cultural que molts centres ja celebren.

El conte audiovisual il·lustrat és una nova categoria per alumnes de primària d’escola ordinària i d’educació especial.

Els treballs seleccionats s’han d’enviar al Centre de Recursos Pedagògics abans del 28 d’abril.

NanoKit, materials de nanotecnologia per a joves

NanoKit2

NanoEduca és un projecte dissenyat per introduir la nanociència i la nanotecnologia a alumnes i  professors de secundària i batxillerat.  Les activitats estan enfocades principalment a les àrees de  ciències, tecnologia i matemàtiques, però incorporen altres àmbits transversals com el llenguatge o  la filosofia.
NanoKit és un recurs concebut per combinar una metodologia experimental, per a què els alumnes  provin en primera persona.

Camps i entorns d’Aprenentatge. Inscripcions

betulia

Els camps i els entorns d’aprenentatge ofereixen activitats didàctiques innovadores que poden ser de  més d’un dia o d’un dia. S’adrecen a alumnat d’educació primària, de secundària, de cicles formatius i de  batxillerat.

El període d’inscripció fins el dia 7 de juny.

Recursos per a l’expressió oral. Enrola’t

imatge_enrolat_443x225

Hi trobareu una presentació del material i una guia didàctica que conté: presentació dels objectius i dels jocs, la planificació de les sessions a l’aula, orientacions per atendre la diversitat a l’aula i interessants propostes d’avaluació formativa.

Enrola’t.cat és un recurs tant per a l’alumnat com per al professorat per treballar la llengua oral a l’escola.

Concurs: Mobile History Map

mo

Obert als docents i alumnes de primària i secundària dels centres educatius de Catalunya.L’objectiu del concurs “mSchools Student Awards – Mobilie History Map” és fomentar el treball col·laboratiu de l´alumnat dels centres participants a la plataforma de geogolocalització Mobile History Map (MHM).

Període d’inscripció: s’inicia el 18 d’abril i finalitza el 14 de maig de 2017.
Bases i inscripcions aquí

Jo, eTwinning, i tu? Jornada de difusió

baixa

Aquesta jornada de difusió vol promoure el coneixement la plataforma eTwinning entre els centres educatius de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’intercanvi d’idees i la cooperació entre professorat i alumnat de països de tot Europa.
8 de maig de 2017, Barcelona
Inscripció oberta fins al  05/05/2017