Maleta “L’enemic”

La maleta l’Enemic la formen 13 exemplars del llibre l’Enemic, escrit per Davide Cali i Serge Bloch, en el que a travès de la imatge i la paraula es va guiant en el camí de la reflexió al nostre alumnat, reforçant les actituds postives per a la millora del món.

El llibre és una història reflexiva on es defensa la pau i la irracionalitat de la guerra. Explica la història de dos soldats que queden sols en una guerra, cadascú dins el seu forat. Fa dies que no s’escolta cap canó i a un li queda poc menjar. Reflexiona sobre la guerra, veu que no té cap sentit, que no vol matar ningú i que si l’enemic volgués signaria la pau.

Adreçat a tot l’alumnat d’infantil, primària i secundària amb l’objectiu d’empatitzar amb les persones de l’entorn, descobrir sentiment que portin al creixement de l’individu, treballar el significat dels conceptes de pau, guerra, conflicte…., i per últim a aprendre a construir un esperit crític vers el món.

Activitat per realitzar el Dia Mundial de la No Violència, en jornades culturals, en optatives d’àmbit humanístic i en ciutadania.

En els següents documents trobareu més informació: proposta didàctica i objectius i treball.