Quart de Final del Certamen de Lectura en Veu Alta al Pla d’Urgell

Vint-i-tres nens i nenes  seleccionats  de les escoles del Pla d’ Urgell van participar  en el Quart de Final del Certamen de Lectura en Veu Alta  celebrat el passat dia 5 d’abril al Teatre l’Amistat de  Mollerussa.

Aquest Certamen, organitzat des del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i la Fundació Enciclopèdia  Catalana, juntament amb el SE del Pla d’Urgell,ha celebrat enguany la seva catorzena edició.

En aquesta edició s’han inscrit  952 centres educatius de tot Catalunya, els quals han estat repartits  en 60 quarts de final i en 7 semifinals. Els finalistes de cada quart han passat  a la semifinal que es durà a terme el proper dia 19 d’abril a Mollerussa en el marc del Saló del Llibre Infantil i Juvenil. La final de Catalunya tindrà lloc el proper dia 5 de juny al Teatre Nacional de Catalunya.

Les diferents fases del certamen inclouen diverses seleccions: centre escolar,  quarts de finals,  semifinals i final de Catalunya. Alhora està organitzat en cinc categories que comprenen alumnat des de 3r de primària fins a 4t de la ESO.

El jurat, format pel Sr. Damià Santamaria, assessor LIC del Servei Educatiu de l’Urgell, la Sra. Alba Sisteró, Cap d’estudis i professora del Centre de Formació d’Adults de Mollerussa i el Sr. Josep Miquel Varea, Bibliotecari de la Biblioteca Comarcal Jaume Vila de Mollerussa, en la seva valoració de la lectura, ha tingut en compte aspectes com la dicció, la fluïdesa, l’entonació, el ritme, la velocitat i la interpretació. Han resultat guanyadores, en la categoria de Grumets vermells, la lectora Abril Carnicé Biosca de l’escola Sant Miquel de Miralcamp i en la categoria de Grumets verds, Judith Martinez Aranda de l’escola Pompeu Fabra de Mollerussa.

Les escoles de la comarca que hi han participat  han estat un total de dotze : escola Minyons d’Urgell de Fondarella, escola Pompeu Fabra de Mollerussa,escola Mossèn Ton Clavé de Vila-sana, escola Arnau Berenguer del Palau d’Anglesola, escola Sant Miquel de Miralcamp, escola Ramon Farrerons de Bell.lloc, escola Les Arrels de Mollerussa, escola Marinada de Vilanova de Bellpuig, escola El Sitjar de Linyola, escola Mare de Déu de l’ Horta d’ Ivars d’Urgell, escola Francesc Arenes de Golmés i escola L’Estel de Castellnou de Seana. En total, 321 alumnes de Cicle Mitjà i 371 de Cicle Superior han treballat la lectura en veu alta al centre educatiu per poder escollir els seus representants.

L’objectiu  principal del Certamen es basa en  incentivar el gust i el plaer per la lectura en els nens la qual cosa, si s’aconsegueix, repercuteix directament en la millora de la seva capacitat lectora, en el  desenvolupament de la seva imaginació i creativitat i en l’enriquiment del seu  vocabulari, entre moltes altres coses.

Els participants han demostrat un any més les seves habilitats lectores, al mateix temps en què han participat d’una jornada d’aprenentatge engrescador i molt productiu.

Com en anteriors edicions  la Fundació Enciclopèdia Catalana ha obsequiat els lectors i les lectores, com a mèrit a la bona feina feta,  amb un diploma i un llibre.