Programa auxiliars de conversa de la quota del MEFPD

Al Portal de centre trobareu publicada la convocatòria del Programa auxiliars de conversa de la quota del MEFPD per al curs 2024-2025.

🗓 Termini per presentar sol·licituds:  màxim fins al 21 de març de 2024 inclòs. 

🎯  Ensenyaments: educació bàsica, de batxillerat, de formació professional i les escoles oficials d’idiomes (italià).

🗣  Llengües: alemany, anglès, francès,  italià  i xinès.

📝 Sol·licitud: https://documents.espai.educacio.gencat.cat/FormularisModels/ProjectesEducatius/A1407.pdf

https://lh5.googleusercontent.com/89MkNpwO8V0IfAcvP1L1X57_JcrWrvO9TN9IwPw4HvzR320kQJ7Oh0CBGAXADNFHhtIIAGitpSTdzuHmWOwPBFMFbQLG9-yJSfCk_PwMSbFT5zoGniGoQdXT4iuu25LwicyHWspJfUAq1OwOo3hLqrM Requisits: Abans d’emplenar la sol·licitud, consulteu al Portal de Centre, els requisits generals, addicionals  i criteris d’adjudicació.

Per poder valorar els requisits addicionals, cal que presenteu la documentació següent, si escau:

Llegeix més»

Programa FAIG: nou web

El programa d’innovació experimental Fent per Aprendre, Imaginant Globalment (FAIG) estrena un nou lloc web. FAIG és un programa experimental de suport a la innovació del Departament d’Educació de Catalunya promogut per la Direcció General d’Innovació, Digitalització i Currículum.

L’objectiu d’aquest nou web és oferir un major nombre de continguts vinculats amb el programa que puguin ser d’interès per als centres i la comunitat docent en general, com pot ser l’aprenentatge amb sentit, l’aprenentatge basat en projectes, actituds maker, fabricació digital, eines conceptuals, eines d’aula i altres.

Enllaç al nou web del FAIG

Situacions d’aprenentatge per l’àmbit STEM

Us preocupa l’emergència climàtica i com introduir-la a l’aula? Busqueu recursos per treballar la competència ciutadana? Cerqueu situacions d’aprenentatge per l’àmbit STEM o el de socials? El joc “A 10 torns del col·lapse” us ajudarà.

Un joc dissenyat pel grup de treball de professorat EdulgobalSTEM, un recurs pedagògic fet per i adreçat a docents per reflexionar críticament sobre l’ús de l’energia i les seves implicacions socioambientals.

Adreçat a: professorat de ciències de secundària i professorat de primària.

Data: divendres 12 abril de 2024.

Lloc de realització: Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB (Cerdanyola del Vallès). 

Horari: de 17 h a 20 h.

Activitat gratuïta

Podeu formalitzar la inscripció i ampliar informació en aquest enllaç

La lectura literària de 0 a 18 anys

Per tal d’acompanyar els docents en el desplegament del nou currículum a l’aula, el Departament d’Educació ha publicat tres documents d’orientacions per treballar l’educació literària en tots els nivells educatius:

Al nodes d’Educació Literària hi podreu trobar més informació sobre aquests documents.

Visites escolars Estany d’Ivars i Vila-sana

El Consorci de l’Estany d’Ivars Vila-sana reprèn les visites escolars amb les següents propostes pedagògiques:

Taller dels exploradors. Petit passeig pel bosc de ribera, buscant rastres i interpretant els senyals que deixen els animals de l’estany.

La vida a l’antic estany. Visita de la casa-museu de Cal Sinén, per descobrir la seva història i com vivien els seus habitants a la vora de l’estany.

El preu dels tallers és de 5 € per alumne i la durada 1h 30min.

També s’ofereix la possibilitat de realitzar d’altres tallers amb monitors externs sobre: anellament d’ocells, la flora de l’estany i  micromamífers.  El preu d’aquests tallers és de 300€ per grup.

Podeu consultar tota la informació i fer les vostres reserves al següent correu eribes@estanyivarsvilasana.cat Llegeix més»

Intel·ligència artificial en educació

Vist l’interès creixent per l’ús de la intel·ligència artificial (IA) en educació, el Departament d’Educació ha creat un grup de treball específic, per tal de fer seguiment de l’ús d’aquesta tecnologia i valorar-ne les aplicacions en educació.

Una de les primeres accions que el grup du a terme és l’elaboració del document La intel·ligència artifical en educació – Orientacions i recomanacions per al seu ús als centres, que planteja oportunitats d’ús i desafiaments de la IA i recull, també, dubtes i incerteses que encara estan per resoldre.

Us enllacem el nodes d’IA en educació que ha creat el Departament d’Educació per tal de ser un recull de recursos, formacions i experiències d’aula relacionats amb la IA.

Posa’t la Gorra!

 

La campanya del Posa’t la Gorra a Lleida, la més simbòlica de l’AFANOC (Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya), ja està en marxa! Aquest any la festa se celebrarà el dia 3 de març a la Seu Vella.

L’edició d’enguany està dedicada als cinc sentits. Sentir és el més important en el dia a dia d’una persona. Amb els ulls, les orelles, el nas, la llengua i les mans, els infants descobreixen el món que els envolta, i els Xuklis també.

La gorra torna a ser la protagonista! Enguany ha estat dissenyada per l’artista Tarsila Schubert. El nou disseny destaca un dels sentits a través de l’ull que porta al seu frontal. Aquest ull ens convida a canviar la mirada i ens aporta una visió més àmplia, objectiva, però càlida i empàtica sobre la realitat del càncer infantil.

El suport de les escoles és cabdal perquè puguem continuar amb la nostra tasca i, per això, ens agradaria poder tornar a comptar amb vosaltres un any més. Com ho podeu fer?

  • Feu que tothom conegui la campanya!
  • Distribuïu gorres al vostre centre! Podeu comprar talla d’adult i d’infant (de 3 a 7 anys). Full de comanda

Recordeu! Per accedir a la festa cal la gorra a partir dels 3 anys!

Pels infants i adolescents amb càncer, Posa’t la Gorra!… I mira més enllà!

Audicions EMMM

Bona part de l’alumnat de 1r de Primària de les escoles del Pla d’Urgell ha assistit avui, 15 de febrer de 2024, a les audicions d’instruments que els ha ofert l’Orquestra Infantil de l’Escola Municipal de Música de Mollerussa.

Dos dels professors de l’escola de música, de manera molt amena, han conduït l’acte que a part de mostrar com sonaven els instruments individualment, ha consistit en tocar peces d’arreu del món, finalitzant amb el Coti per Coti.

Han estat unes audicions on tothom ha gaudit, tant els músics de l’orquestra infantil com els infants assistents a l’audició, que han picat de mans, han ballat i han cantat.

Enhorabona a l’Orquestra Infantil de l’Escola Municipal de Música de Mollerussa!

 

Trobada Korfbol 4t ESO

Avui ha tingut lloc la trobada esportiva de Korfbol de 4t d’ESO, a les instal·lacions esportives municipals de Mollerussa. És la primera de les diverses trobades esportives que tindran lloc des d’ara fins al mes d’abril.

Aquestes activitats són impulsades pel Pla Educatiu d’Entorn de Mollerussa i organitzades des del seminari d’especialistes d’Educació Física del Pla d’Urgell dins del marc del Pla de Formació de Zona.

I concurs d’escriptura crítica “Teresa Barba”

La Fundació Anton i Tàpies organitza el concurs d’escriptura crítica “Teresa Barba” per primera vegada. És una de les iniciatives lligada a l’Any Tàpies, amb intenció de continuïtat per als pròxims cursos.

Els objectius són potenciar el pensament crític de l’alumnat a partir del diàleg amb l’obra d’Antoni Tàpies com a estímul per analitzar la societat actual i la realitat que ens envolta; fomentar l’expressió escrita dels estudiants i fer reconnectar el públic jove amb l’obra, el pensament i els interessos d’Antoni Tàpies, que sens dubte són un pont per pensar el nostre temps i reivindicar una visió del món menys antropocentrista. Llegeix més»

La lectura literària a l’aula. Orientacions didàctiques 0-18

Per tal d’acompanyar els docents en el desplegament del nou currículum a l’aula, el Departament d’Educació acaba de publicar tres documents d’orientacions per treballar l’educació literària en tots els nivells educatius. Els podeu consultar i descarregar en els enllaços al Repositori Digital d’Educació que us compartim.

Llegeix més»