XIV CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA

El curs escolar 2017-2018 es convoca la catorzena edició del Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta.

Pretén posar en valor la lectura com a eina primordial bàsica, juntament amb l’escriptura, per a la resta d’aprenentatges.

• Inscripcions:

Abans del 3 de novembre (cliqueu aquí)

PLACES LIMITADES !

L’organització es reserva el dret de tancar la inscripció si s’arriba al límit de places previst abans del 3 de novembre.

• Bases:

(Enllaç a les bases)

Categories

El certamen està organitzat en cinc categories que comprenen des de 3r de primària fins a 4t d’ESO.

Us podeu inscriure a les categories següents:

• Grumets vermells: Pensada per a lectors i lectores d’entre 8 i 10 anys (cicle mitjà de primària) que llegeixen individualment.
  • Grumets verds: Concebuda per a lectors i lectores d’entre 10 i 12 anys (cicle superior de primària) que llegeixen individualment.
  • Timoners: Dirigida a alumnat nouvingut* de CS de Primària i 1r o 2n d’ESO, incorporat per primera vegada al sistema educatiu, a partir de cicle mitjà de primària, en els darrers vint-i-quatre mesos o, excepcionalment, quan s’hi ha incorporat en els darrers trenta-sis mesos i procedeix d’àmbits lingüístics i culturals molt allunyats del català. *No es considera alumnat nouvingut l’alumnat de nacionalitat espanyola.
  • Corsaris: Participació individual pensada per a primer cicle d’ESO.
  • Tropa de corsaris: Lectura col·lectiva amb grups formats per tres lectors o lectores cada un, de 3r i/o 4t d’ESO.

Cada centre escolar pot participar en el Certamen amb un alumne per categoria per a les categories individuals i un grup de tres alumnes per a la Tropa de Corsaris.

Fases

Les fases del certamen són: centre escolar, els quarts de finals, les semifinals i la final de Catalunya.

Lectures

Els llibres proposats no són de lectura obligatòria, però sí recomanada. Es proposen dos llibres per categoria: un per als quarts de final i l’altre per a la semifinal i la final.

(Cliqueu aquí)

Per tal que pugueu cercar tota la informació de manera més detallada podeu consultar el web del Certamen.