Al Lluçanès ens orientem

Dijous 18 de maig, a Prats de Lluçanès s’hi apleguen 221 alumnes de cicle superior de primària i primer cicle de secundària de les escoles FEDAC Prats, Lluçanès, Terra Nostra, ZER Gavarresa (Llevant i Els Roures), ZER Alt Lluçanès (Aurora, Gafarró, La Forja i Heurom), Monjoia i l’institut Castell del Quer.

Al llarg del curs els centres han desenvolupat diferents activitats d’orientació amb els mapes que s’han elaborat amb el Club d’Orientació Berguedà per cada municipi i les maletes d’orientació cedides pel Consorci del Lluçanès.

Amb l’objectiu de promoure les curses d’orientació com un esport apte per tothom, fomentar l’esport com a eina de socialització i trobada d’alumnes del Lluçanès, aprendre a interpretar plànols i prendre decisions, conèixer i reconèixer l’entorn, calcular distàncies, valorar rutes, avançar amb seguretat pel medi natural i reduir el risc de perdre’s, durant el matí els nois i noies realitzaran un seguit de proves que inclouen un circuit d’orientació, el joc de pitxi, partits de Balontorre i reptes cooperatius. I al migdia començaran les activitats d’Spiribol.

mapa orientació