III edició Congrés de Ciència

logoMés informació: https://sites.google.com/a/xtec.cat/3r-congres-ciencia/

El Congrés de Ciència pretén donar una eina més per potenciar el treball que s’està portant a terme als centres en l’àmbit de l’observació, la recerca i l’experimentació, dirigit a les etapes d’educació infantil i primària. Aquesta 3a edició es realitzarà en dues seus, al Disseny Hub Barcelona i al Parc Tecnològic Barcelona Activa, els dies 17, 18 i 19 de maig.

OBJECTIUS

• Valorar el treball científic que es realitza amb l’alumnat en els centres educatius.
  • Treballar i aprofundir en el tema de l’alimentació.
  • Potenciar, coordinar i difondre activitats de recerca en educació infantil i primària.
  • Potenciar les competències científiques, lingüístiques i de comunicació.
  • Fer que l’alumnat sigui el protagonista de l’activitat i del seu aprenentatge.
  • Afavorir un marc on es puguin mostrar els treballs d’investigació.

TEMÀTICA I FUNCIONAMENT

La temàtica d’aquesta edició és l’alimentació, tractada des de diferents enfocaments. Des d’una perspectiva social i econòmica, a través de la producció dels aliments, com es realitza la transformació dels aliments per posar-los a taula i un cop dins del nostre cos.
Es presentarà una experiència de recerca per centre que s’anirà concretant al llarg del projecte. El dia del Congrés l’alumnat exposarà en petit grup la seva experiència que anirà acompanyada d’un suport visual de fotografies, presentacions digitals …