Plantada d’arbres 2018

Com cada any, arribant el mes de febrer, s’organitza la plantada d’arbres amb l’alumnat de 4t de primària de tots els centres educatius de Balaguer, una de les activitats més rellevants en l’àmbit de sostenibilitat i medi ambient del Pla Municipal de Dinàmica Educativa que compta amb el suport de l’àrea de jardineria de l’Ajuntament de Balaguer que dona instruccions i ajuda els infants durant la plantada.

En el marc incomparable del bosc de ribera del Monestir de Santa Maria de les Franqueses, més de 250 nens i nenes han participat al llarg d’aquesta setmana a “La plantada de l’arbre a Les Franqueses”. Els primers han estat els alumnes de l’Escola Vedruna el dilluns, per continuar amb l’Escola Pia dimarts, l’Escola Mont-roig dimecres, l’Escola Gaspar de Portolà i el CEE l’Estel que van compartir matí el dijpous, per tancar l’activitat el divendres amb les escoles Àngel Guimerà i La Noguera (cliqueu els enllaços per accedir als àlbums fotogràfics).

La plantada es fa en una zona desforestada del bosc de ribera conegut popularment com la bultra, amb l’objectiu de donar a conèixer el patrimoni natural i la vegetació autòctona de la zona i promoure, així, l’estima i cura del medi ambient. Aquest any l’actuació ha estat especialment destacada donat que durant l’estiu, la grafiosi, una malaltia molt greu que afecta només els oms, ha acabat amb gairebé tots els exemplars que hi havia a les Franqueses. Aquests oms exemplars, un cop tal·lats, han deixat molts espais del bosc ben buits i per tant, l’actuació de reforestació ha estat especialment visible. Després del gran esforç que han fet aquests infants valoren l’experiència molt positivament i la recomanen a tothom.

La plantada també inclou la visita del monestir per conèixer el patrimoni arquitectònic. A través d’un petit taller, l’alumnat coneix l’interior de l’església, identifica les diferents estances del monestir i fa una ullada a la façana per identificar totes les marques dels picapedrers que hi van treballar. Amb aquest treball didàctic es transmet als infants el valor de les riqueses del seu entorn.

Llegiu la notícia i vegeu el vídeo reportatge a Balaguer TV.