Jornada ACIM Ponent a Balaguer

Amb el lema “Respecteu-vos! Respecteu-me! Jo no em separo de vosaltres!” ha tingut lloc la jornada formativa al voltant del tema “Vulneració dels Drets dels Infants en les ruptures conflictives de parella“, aquest dimarts, 7 de març de 2017 a la Sala d’Actes del Consell Comarcal de la Noguera. Adreçada a professionals dels àmbits vinculats (escola, salut, serveis socials, dret, lleure, etc.), la sessió ha estat organitzada per l’Associació Catalana per a la Infància Maltractada (ACIM) i el Centre de Recursos Pedagògics de la Noguera.

L’ACIM treballa, des de 1988, en la defensa dels drets dels infants i adolescents, i en la promoció del bon tracte, sempre des de la perspectiva que donen les diferents disciplines professionals, amb línies d’actuació que van des de la intervenció individual a la formació, la sensibilització i la recerca aplicada.

imagen1

Obrint el programa de la sessió, en primer lloc el Dr. Francesc Domingo ha exposat les Conclusions del Grup de Treball de l’ACIM per després compartir, en una taula rodona, els punts de vista dels àmbits del Dret i els Cossos de Seguretat (Sra Montse Ruiz), l’Escola (Sr Josep Serentill), la Salut (Sra Teresa Vilà) i els Serveis Socials (Sra Carme Piqué).

Abans d’acabar l’acte s’ha obert un col·loqui amb els assistents i s’ha aportat, com a valuós element preventiu en el tema, el Programa de suport a la Marentalitat i Parentalitat positives “Educar en família”, de la Biblioteca Margarida de Montferrat, de Balaguer. La documentació en forma de contes i de llibres “Creixem llegint” adreçats als pares que es troben en un procés de separació o divorci esdevenen una eina molt útil per tal d’empoderar els pares a gestionar les dificultats de parella de manera que redueixin al mínim l’afectació en els fills.

Que per molts anys seguim sembrant llavors per a que, ací a Ponent, el món real dels infants siguicada cop més a prop del món ideal que la Convenció dels Drets dels Infants els atorga.

NOTA: Podeu accedir a tota la informació i documentació de la Jornada clicant als enllaços corresponents.