Gregorio Luri parla dels reptes de l’escola a Balaguer

El passat dimarts 7 de febrer a les 19 hores a la Sala d’actes de l’Ajuntament de Balaguer va tenir lloc la conferència “L’escola: Els reptes del present i la imaginació del futur” organitzada amb motiu de la celebració dels 30 anys del Pla Municipal de Dinàmica Educativa, a càrrec de Gregorio Luri, doctor en filosofia per la Universitat de Barcelona, llicenciat en ciències de l’educació, premi extraordinari de llicenciatura en ciències de l’educació i premi de doctorat en filosofia.

dsc_0361dsc_0376

El conferenciant presenta tres qualitats poc freqüents: té una sòlida formació filosòfica, coneix molt bé les escoles d’Europa i del món i parla des d’una llarga i satisfactòria experiència a l’aula. Defensa el paper de l’autoritat del mestre i la primacia de la comunitat que ens fa ciutadans.

D’altra banda, el pedagog va aprofitar l’ocasió per lloar la tasca feta des de Balaguer amb el pla municipal de dinàmica educativa, un projecte que vol incidir el l’educació fora de l’aula.

Aquesta activitat estava enmarcada dins de l’aniversari dels 30 anys del Pla Municipal de Dinàmica Educativa i posava el punt i final a la mostra i tallers que ha acollit la sala d’exposicions del consistori.

A la conferència hi van assisitir més d’un centenar de persones entre professionals del món educatiu i pares i mares.

La notícia a Balaguer Televisió: