Setmana de la Ciència 2017

El Departament d’Ensenyament, conjuntament amb la Fundació Institució Catalana de Suport a la Recerca, promou la Setmana de la ciència a les escoles amb l’objectiu fonamental de despertar i potenciar l’interès del jovent vers la ciència i la tecnologia. Se celebrarà del 10 al 19 de novembre de 2017. Per facilitar la participació dels centres en aquesta setmana, s’organitza l’activitat “La Ciència en primera persona”.

El dimecres 15 de novembre, de 11:30 a 13h, tindran lloc simultàniament un centenar de xerrades-col·loqui a tot el territori adreçades a l’alumnat de 4t d’ESO i Batxillerat. Aquestes sessions aniran a càrrec d’investigadors i d’investigadores que explicaran la seva tasca, tant des del vessant científic com humà i s’organitzaran en l’àmbit de cada Servei Educatiu de Zona.

Enguany ens han assignat dos llocs per a realitzar aquesta activitat, han estat l’Institut La Sénia i l’Institut Alfacs de Sant Carles de la Ràpita.
Segons ens ha comunicat la Fundació Institució Catalana de Suport a la Recerca (FICSR), el científics seran Laureano Jiménez Esteller, Professor titular de l’Escola Tècnica Superior de Ingeniería Química de la Universidad Rovira i Virgili, amb la conferència “Química i enginyeria forense: crims (im)perfectes”.
L’altre científic serà Juan José Curto Subirats, Científic titular CSIC i Professor titular Universitat Ramon Llull, amb la conferència “L’Observatori de l’Ebre a l’Antàrtida, 20 anys en el silenci blanc”.