La Carlota i el misteri de la casa encantada
24/02/23La Carlota i la seva colla estan a punt de començar les vacances i no tenen cap misteri per resoldre durant el Nadal. De sobte, però, en Sa’îd explica a la Tribu que el senyor Baltasar, el seu veí, està convençut que casa seva està… Llegeix més»
Currículum d’educació infantil
23/02/23Ha estat publicat el nou currículum dels ensenyaments d’educació infantil. Cal destacar com a novetats que:
- El Decret incorpora la coeducació i l’educació afectivosexual en el marc de la mirada competencial
- Presenta el 0-6 com una etapa educativa única amb la… Llegeix més»
ODS 5. Igualtat de gènere
22/02/23Aconseguir la igualtat de gènere i empoderar totes les dones i nenes. Es tracta d’eradicar la violència i la discriminació contra les dones, així com assegurar que tenen les mateixes oportunitats que els homes en tots els àmbits de la vida. Això significa posar fi… Llegeix més»
21 de febrer: Dia Internacional de la Llengua Materna
21/02/23La idea de celebrar el Día Internacional de la Llengua Materna va ser una iniciativa de Bangladesh. Va ser aprovat a la Conferència General de la UNESCO de 1999 i s’ha observat a tot el món des de l’any 2000.
Llegeix més»
Xerrada-Taller: ODS i Competència global
17/02/23La competència global és una construcció multidimensional que requereix una combinació de coneixements, habilitats, actituds i valors aplicats amb èxit a qüestions globals o situacions interculturals. Aquest va ser el punt de partida de la xerrada-taller que va tenir lloc el passat dijous 9 de… Llegeix més»
Ens agradem
17/02/23Tracta de la relacions sentimentals entre els humans, tant les heterosexuals com les homosexuals, diferents tipus d’enamoraments… Demostra que no importa qui ens agradi, sinó que qui ens agrada, ens agradi molt.
Hi ha homes alts que estimen homes baixos, dones maques que estimen dones lletges,… Llegeix més»
ODS 4. Educació de qualitat
16/02/23Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom.
Aquest ODS demana garantir l’accés a serveis d’atenció i desenvolupament a la primera infància i en un ensenyament preescolar de qualitat. També s’ha de potenciar que tots… Llegeix més»
Dones de ciència
10/02/23Aprofitant que el dia 11 de febrer és el Dia Internacional de la dona i la nena en la Ciència us volem fer ressò d’aquest fascinant llibre on es posa en relleu les contribucions de cinquanta dones notables als camps de la ciència, la tecnologia,… Llegeix més»
Oportunitats dels Nous Currículums
08/02/23La setmana passada, el CRP del Montsià va iniciar els acompanyaments a centre sobre el tema dels Nous Currículums. En aquest cas, es va tractar d’una sessió introductòria que serviria al mateix temps per donar el tret de sortida a fi de posar el fil… Llegeix més»
Propostes sobre els ODS: ODS 3. Salut i Benestar
07/02/23Garantir una vida sana i promoure el benestar per a totes les persones a totes les edats.
Aquest ODS ens convida a prevenir i combatre les malalties transmissibles, noves i emergents, i totes les que, sense ser transmissibles, causen la major part de la mortalitat prematura,… Llegeix més»
Propostes sobre els ODS: ODS 2. Fam zero
07/02/23Posar fi a la gana, assolir la seguretat alimentària i la millora de la nutrició, i promoure l’agricultura sostenible.
Aquest ODS demana eradicar la desnutrició i combatre la mala alimentació, origen de malalties. També cal assegurar la sostenibilitat dels sistemes de producció d’aliments, aplicar pràctiques agrícoles… Llegeix més»
Orientacions sobre les situacions d’aprenentage
06/02/23Dins dels nous currículums, les situacions d’aprenentatge són escenaris que l’alumnat es troba a la vida real i que els centres educatius poden utilitzar per desenvolupar aprenentatges. Plantegen un context concret, una realitat actual, passada o previsible en el futur, en forma de pregunta o… Llegeix més»
Caixes del Coneixement: Salut i LGTBI
03/02/23El CRP del Montsià disposa a partir d’ara de les Caixes del Coneixement. Es tracta de dues caixes, una amb la temàtica de treball de LGTBI i l’altra referent a salut, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil i de les LLars d’infants de tota la comarca.… Llegeix més»
La mestra és un capità
03/02/23Una mestra actual i valenta que explica en primera persona els equilibris que fa amb les mil obligacions paral·leles de la professió i la vida privada, però sempre amb entusiasme, tenacitat, tendresa i un respecte absolut per a les criatures. La mestra, agosarada i humaníssima,… Llegeix més»
Dia Mundial de la Lectura en veu alta
02/02/23El dia 2 de febrer celebrem el Dia Mundial de la lectura en veu alta. És un Dia Mundial de la Lectura en veu altbon moment perquè des de les escoles, i a casa també, dediquem una estona a llegir i celebrar el poder de… Llegeix més»
Comunitat STEAMcat a l’INS Baix Camp
02/02/23L’INS Baix Camp de Reus ha estat la seu de la trobada de la Comunitat de centres STEAM de Terres de l’Ebre i Baix Camp. Hem pogut compartir les diferents accions que s’estan portant a terme en cada centre i també hem… Llegeix més»