Eina per la diagnosi del treball dels ODS als centres educatius
11/01/23L’agenda 2030 de les Nacions Unides traça el camí de ruta per sumar complicitats, fomentar la participació ciutadana i conciliar els diferents interessos dels agents implicats. Introduir els ODS a l’aula ajuda a fer de l’alumnat, persones crítiques, conscients de les problemàtiques mundials, i amb… Llegeix més»
Model de programació d’una situació d’aprenentatge
19/12/22Les situacions d’aprenentatge són escenaris que l’alumnat es troba a la vida real i que els centres educatius poden utilitzar per desenvolupar aprenentatge. Plantegen un context en forma de pregunta o problema que cal comprendre, a la que cal donar resposta o sobre la que… Llegeix més»
Infografia: La protecció de dades personals als centres educatius
19/12/22El document ‘Als centres educatius protegim les dades perquè es respectin els drets’ està format per una dèrie d’infografies sobre la protecció de dades de caràcter personal als centres educatius.
Aquestes infografies són fruit de la col·laboració entre el Gabinet Tècnic −mitjançant el… Llegeix més»
Irene la valenta
16/12/22La Irene és la filla d’una modista i li han encarregat una missió: portar-li un vestit a la duquessa. No l’espantarà la tempesta ni un vent que insisteix a fer-la agafar. Intenta travessar el bosc: se li congelen les llàgrimes, s’enfonsa a la neu, cau… Llegeix més»
Formació per a impulsar l’aprenentatge amb sentit
13/12/22Des del CESIRE s’ofereix la formació EAS, experiències d’aprenentatge amb sentit, ja de cares al segon torn de formació (i curs 2023-24). Està adreçada als centres educatius, amb l’objectiu de fer un acompanyament personalitzat al claustre o equip inter àmbit. La proposta formativa s’estructura de… Llegeix més»
Leñadoras – Llenyataires
09/12/22Es tracta d’un còmic on cinc amigues que van de campaments porten a la pràctica les seves aptituds com a detectives, amb alguns mètodes poc ortodoxos per tal de solucionar un misteri. En les seves aventures es trobaran amb tot tipus de monstres amb els… Llegeix més»
Nova edició de #100tífiques
02/12/22Arriba una nova edició de #100tífiques, les xerrades realitzades per científiques rellevants i ofertes als centres educatius (nivells de 6è de Primària i 1r de Secundària). Estan organitzades per la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació, amb l’objectiu d’impulsar les vocacions científiques STEAM,… Llegeix més»
La gallina crestablava
02/12/22A la gallina Crestablava li encanta picar i gratar la terra cercant una bestiola per menjar. També li encanten els contes de pirates; se’ls va portar al seu racó preferit, i allà els va llegir. En llegeix tant, que s’oblida de posar ous pensant que… Llegeix més»
Els camins de l’aigua a la Sénia: Programa d’Innovació
02/12/22L’Institut La Sénia ha certificat el programa d’innovació Apadrinem el nostre patrimoni, concretament amb el projecte anomenat ‘Els camins de l’aigua a la Sénia. El patrimoni natural i cultural al voltant del riu Sénia’. El projecte, que es va iniciar el curs 2018-2019, va anar… Llegeix més»
Xarxa de direccions de Primària del Montsià
30/11/22Primera sessió de la xarxa de direccions de Primària del Montsià. En aquesta ocasió hem visitat l’ESC. Consol Ferré d’Amposta. Hem compartit les novetats del curs, aquells aspectes que més ens neguitegen del dia a dia i també hem programat les següents sessions formatives.
La ràbia
25/11/22L’autora va patir insults i humiliacions, i va sentir la indiferència i el menyspreu. Va convertir-se en algú que vol passar desapercebut, una ningú, i va haver daprendre què és ser de ferro i només voler que els dies que passaven tan lents sacabessin, sacabessin,… Llegeix més»
La neuroarquitectura al servei de l’aprenentatge: L’Agrupació Escolar Rio Tinto (Portugal)
24/11/22La neuroarquictectura és una part de la neurociència que s’encarrega d’estudiar com l’espai arquitectònic pot influir en l’estat d’ànim. Més…
El CRP del Montsià, gràcies a la estada formativa a l’Institut de Secundària Río Tinto de Porto concedida a través d’un Erasmus+, va comprovar in… Llegeix més»
25 de novembre
23/11/22Des del Departament d’Educació, a propòsit del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones, mostrem el rebuig vers la violència que colpeja dones, infants i adolescents i manifestem la necessitat de donar una resposta a la violència estructural que són… Llegeix més»
Els instituts d’Amposta llegeixen Arbó
22/11/22Els alumnes dels instituts d’Amposta, INS Ramon Berenguer IV i INS de Tecnificació, han participat activament en la celebració de l’any Arbó amb la lectura en veu d’alta de fragments de les seves obres. Durant la jornada els estudiants han llegit fragments de l’obra “Totes… Llegeix més»
Fas 6 anys. Tria un llibre
18/11/22La campanya ‘Fas 6 anys. Tria un llibre’ vol estimular els hàbits de lectura dels infants de 6 anys. Té com a objectius que els nens i les nenes descobreixin les llibreries amb un adult, i que aprenguin a donar valor al llibre.
Si els vostres… Llegeix més»
El millor amic del món
18/11/22Aquest matí, com cada matí, la Lola s’alegra de tornar a veure Simó. -Simó, ets el meu millor amic. – Però Simó sembla preocupat. -Lola, t’he de dir una cosa… Ens mudem de casa i canvio d’escola.
El conte pretén donar valor a l’amistat i la… Llegeix més»