Per al dia 30 de gener, Dia Escolar de la Pau i la No-violència, la Comissió LIC i la Comissió de Festes, vam proposar el treball de la cançó del Club Super 3 “Tots som Supers”, des de Parvulari fins a 6è, amb diferents graus d’aprofundiment segons l’edat dels alumnes. Tothom havia de saber cantar la cançó i fer unes activitats sobre valors, per nivells a l’aula, i conjuntes al pati de l’escola, el dia senyalat. Les activitats s’emmarquen dins les diferents actuacions del Projecte de Convivència del Centre en matèria de treball de valors i de prevenció i resolució de conflictes.
Davant el cas d’un alumne TEA va sorgir la necessitat d’utilitzar algun mètode que facilités l’aprenentatge d’est xiquet adapatant l’àmbient i planificant activitats adequades a l’alumne.
Al centre Joan Baptista Serra d’Alcanar disposem de la Unitat de Suport a l’Educació Especial. Des del curs 2007 atenem diverses tipologies d’alumnes com són els que presentent trastorns de l’espectre autista, dèficits intel·lectuals lleugers i mitjans i també alumnes amb dèficit cognitiu associat a una situació social desafavorida.
Durant la Setmana de Sant Jordi cada nivell educatiu treballa un aspecte cultural del poble. Des de Jocs tradicionals a l’escola fins a visites a diferents llocs del municipi: Biblioteca, Ajuntament, Cisterna del Vall, Plaça i Carrer Major, Instal·lacions esportives, Església, Cases Senyorials, Mercat Municipal, Les fortificacions i Sòl-de-Riu a les Cases d’Alcanar i Poblat Ibèric.
Les activitats es preparen prèviament (dossier) i també es treballen després de l’activitat.
El projecte es basa en la impartició de l’àrea d’educació visual i plàstica en llengua anglesa a l’educació primària, a través d’una metodologia AICLE, per tal de reforçar la llengua oral.
La finalitat d’aquesta experiència és contribuir perquè el nostre alumnat adquireixi les habilitats de conversa suficients, en acabar l’etapa de primària, que els permetran comunicar-se i fer-se entendre amb altres xiquets i xiquetes en llengua anglesa.
Amb motiu de la festivitat de Sant Jordi, tota l’escola celebra uns Jocs Florals, en els quals cada nivell participa treballant un gènere discursiu: la notícia, el cartell, la poesia, la descripció, … Els alumnes d’Educació Infantil participen conjuntament en est esdeveniment elaborant un conte especial: un conte “gegant” on els alumnes de P5 són els escriptors, els alumnes de P4 són els il·lustradors i els alumnes de P3 són els decoradors.
Per tal de fomentar el gust per la lectura i treballar l’expressió oral, ens hem fixat en la iniciativa dels booktubers, que aconsegueixen amb les seues recomanacions a la xarxa encomanar els seus seguidors de les ganes de llegir i de compartir les impressions sobre les lectures que fan. A partir d’aquí va sorgir la idea d’imitar-los, i cada setmana un xiquet o xiqueta fa una recomanació del llibre que ha llegit, en fem una gravació de vídeo i ho publiquem al canal de youtube i a la pàgina web de l’escola.