UN PASSEIG DE PERCEPCIONS-MONESTIR DE PEDRALBES 2024

Referent de l’activitat: Marta Ponti

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

(FINS EL 20 DE SETEMBRE DE 2023)

DESCRIPCIÓ
  • Audició participativa en un concert al Monestir de Pedralbes per alumnat de P5 i d’Educació Especial. L’objectiu del projecte és obrir el monestir als nens i nenes de P5 i als alumnes d’escoles d’educació especial per facilitar l’accés a un espai característic i emblemàtic del seu entorn. La visita al monestir consisteix en un passeig multisensorial en que la música és el fil conductor d’un recorregut en que es treballa l’educació estètica a través de la percepció dels sentits – l’oïda, la vista, el tacte i l’olfacte-, i l’apreciació del silenci per tal de percebre l’entorn amb sensibilitat i emoció. Les propostes que ens presenta El Passeig de percepcions van relacionades d’una manera globalitzada amb les tres àrees de coneixement i experiència.
  • Hi haurà una sessió de formació “Passeig pel monestir. Història i música. Descoberta de l’entorn i expressió musical en el passeig de percepcions” a càrrec d’Anna Castellano, conservadora del Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes, i de Reina Capdevila, professora de didàctica de la música de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna.

Objectius:

•  Treballar un repertori de cançó comú i d’audicions enregistrades lligades a la proposta.
  • Conèixer alguns instruments musicals relacionats amb el Monestir: baixó, flauta, flabiol, tamborí, tenora, guitarra i acordió diatònic, així com la veu
  • Proporcionar material, així com recursos didàctics per a treballar a les escoles amb els infants a través d’un seguit de propostes musicals, lingüístiques, corporals i plàstiques que proporcionin una feina a fer  a les escoles participants abans de la visita.

Materials

Amb la col·laboració de                                 Organitza