Trastorn Espectre Autista

Documental sobre l’autisme ‘Aprenem amb la Júlia’

DD_documental1 El Teatre Principal d’Arenys de Mar, al Maresme, va fer la presentació del documental ‘Aprenem amb la Júlia’, un projecte de Ràdio Arenys per donar visibilitat a l’autisme. La cinta mostra el dia a dia d’una família amb una filla, la Júlia, afectada per aquest trastorn que rep l’ajut d’Aprenem, una entitat que dóna suport a famílies de tot Catalunya amb descendents amb autisme. En el documental, els pares de la Júlia expliquen com van encaixar el diagnòstic de la seva filla i com han après a conviure-hi. Clica sobre la imatge per veure el vídeo.

documental_2Documental Recomanat “Convivir con el autismo” TV2.

Documental emès en “La noche temàtica” a TV2.

material1Material Recomanat! “Soy un niño con TGD y me gustaría que conocieras un poco más mi forma de ser y de aprender”

Material molt útil per educadors que tenen nens amb TGD. Dóna explicacions a les seves reaccions i maneres pràctiques de treballar cada conducta a l’aula. Pots descarregar el material en PDF clicant a la imatge. Guia editada per BATA de l’autora Irene Berride on explica les característiques i intervenció a l’escola amb aquest alumnat.

material2La Generalitat de Catalunya crea les Unitats Funcionals dins el pla integral a les persones amb Trastorns de l’Espectre Autista.

En aquest document podeu trobar una revisió bibliografica del concepte TEA, indicadors per la seva detecció i les linies de treball del pla Integral a les persones amb Trastorns de l’espectre Autista elaborat per la Generalitat de Catalunya, que ha derivat en la creació d’Unitats Funcionals per TEA. Des del Departament de Salut es va demanar la col·laboració dels departaments d’Ensenyament i de Benestar Social i Família.

Guia_1_D-colaboradores        INTERESSANT! Col·lecció de guies per la intervenció de nens amb TEA

Col·lecció de guies per la intervenció de nens amb TEA de l’associació autismo andalucia. Dona orientacions de com anar amb nens TEA al metge, a la perruqueria, al dentista, en el canvi d’etapa, en el àmbit escolar entre altres. fes clic a sobre la imatge per descarregar-les.

guia2Guia de joguines per nens amb autisme.

El passat mes de Gener, la Unitat de Neurorehabilitació Infantil de l´Hospital de Manises (València)- especialitzada en tractament de Trastorns Generalitzats del Desenvolupament (TGD)- va publicar una “Guia de joguines per nens amb autisme”, un document on es recomana una sèrie de joguines útils per estimular el desenvolupament en nens amb autisme.

La guia dirigida tan a pares com a professionals que treballen amb aquest col·lectiu, es divideix amb les següents seccions, organitzades en funció de les habilitats que es pretén treballar:

• Joguines que afavoreixen la motricitat fina i gruixuda.
  • Joguines per estimular el desenvolupament sensorial.
  • Joguines per treballar l’aprenentatge de conceptes i materials que permeten desenvolupar el joc simbòlic.
  • Joguines que afavoreixen la comunicació i el llenguatge.
  • Material per desenvolupar lecto escriptura.
  • Jocs de regles: estratègies i planificació.

guia3Guia per la integració de l’alumnat ambTEA a l’educació Primària.

Guia que ofereix el què, com, quan i perquè de l’abordatge i l’atenció educativa des de diferents punts de vista de l’alumnat amb TEA. Fa especial èmfasi en el model inclusiu de l’alumnat. Ha sigut realitzada per la Psicóloga Mª del Mar Gallego i la col·laboració de l’equip de la Unitat Asistencial de la USAL (Salamanca).

Guia4_teacurriculum Guia per la pràctica educativa de nens amb autisme o Trastorn Generalitzat del Desenvolupament.

Guia en línia d’ús per al professorat que ofereix idees per tal de fer adaptacions del curriculum i recursos educatius per tal d’intervenir amb nens amb autisme o trastorn generalitzat del desenvolupament. La guia ha estat elaborada per Eva Mª Rodgla Borja i Miriam Miravalls Cogollos.

guia5_aspergerL’alumne amb la síndrome d’Asperger a l’escola de Primària.

Descarrega-la aqui.. Guia elaborada per Marta Maristany (Psicòloga del Servei de neurologia de l’Hospital ant Joan de Déu) per l’Associació Síndrome dAsperger. En aquest document s’hi pot trobar una definició de les característiques dels nens i nenes amb aquesta Síndrome i orientacions educatives per tal d’intervenir a la familia i a l’escola.