Seminari coordinació 0-6

bosses-sensorials-0-6

 Activitats del Seminari de coordinació entre etapes d’Infantil

Curs 2020 – 2021

Aquest curs els vam iniciar amb algunes incerteses i amb l’arribada dels alumnes després d’un temps de confinament. Per això aquest curs conversarem, compartirem i treballarem el benestar i l’acompanyament de les seves emocions, del seu desenvolupament integral.


1a sessió 17 de febrer de 2021

En aquesta primera sessió vam estar compartint l’arribada dels aumnes als centres i la necessitat d’un acompanyament en l’expressió de les seves emocions després d’un llarg període de confinament.

2a sessió 17 de març de 2021

En aquesta segona sessió amb la Conxi Valero Hellín vam terballar el ioga a través dels contes. La literatura infantil, els albums il·lustrats ens permeten donar forma i parlar amb els infants de vivències i emocions. Vam poder construir una sessió per a realitzar als centres amb els infants.


Curs 2019-20

Durant aquest curs el tema que treballarem és “El cos i el moviment”. La Conxi Valero Hellín ens acompanyarà i ens guiarà. Ens farà dansar, farem ioga i psicomotricitat. Ens donarà models i eines per poder treballar a l’escola amb els nens i nenes.


  • 1a sessió 23 d’octubre:  Dansa a Infantil

Programa i material de la 1a sessió de Dansa Enllaç

Música tranquil·la Enllaç

 

 


  • 2a sessió 13 de novembre:  Ioga a l’aula

(Clicant la imatge, postures)

Programa i materials de la sessió de Ioga (enllaç)

Article “Yoga para niños, jugando al equilibrio” (enllaç)

 


  • 3a sessió 12 de febrer:  Psicomotricitat

Vam fer aquesta sessió a la sala de psico de de l’Estel Blau

Programa i materials de la sessió de psicomotricitat (enllaç)

Conte vivenciat: Vamos a cazar un oso. Michael Rosen. Helen Oxenbury



Curs 2018-19

Aquest curs treballem com a tema monogràfic

Prevenció del sexisme des dels 0 La Rosalina Alcalde Campos, de la UAB, s’ha fet càrrec de les tres primeres sessions.

  • 1a sessió 24 d’octubre:  Mirem al mirall Ens aproximarem prèviament als conceptes bàsic com ara sexisme, masclisme, desigualtat, sistema de gènere, entre d’altres, per desprès abordar el que entenem per educació no sexista. Reflexionarem sobre les nostres pràctiques dins de l’aula. i a l’entorn familiar. 
  • 2a sessió 14 de novembre: Quan el sexisme i la violència de gènere no és una cosa de nens Treballarem la identificació d’actituds sexistes a l’aula i a casa per part de les nenes i dels nens. Identificarem llenguatges, conductes, jocs, relacions, entre d’altres, que construeixen relacions sexistes. Tractarem d’identificar aquelles conductes que van més enllà d’un innocent joc i que són formes incipients de violència i submissió de gènere.

Presentació 1a sessió

Presentació 2a sessió

Per a descarregar Són documents grans que triguen en baixar

  • 3a sessió 13 de febrer: Intersexualitat a la infància Atenció a l’etapa 0-6

 


  • 4a sessió 13 de març: Experiència a La Casa dels Arbres. Han vingut dues mestres de l’escola bressol per explicar-nos la seva experiència en el tema del sexisme a l’escola. Estudiants de la Rosalina a la Universitat han estat fent observacions als infants i a les mestres durant un temps. Les conclusions dels seus estudis han servit de reflexió per a les educadores, que han plantejat canvis respecte de les seves pròpies actituds i pràctiques.

 

 


  • 5a sessió 15 de maig: Construir la mirada violeta

 

 

 

 


Curs 2017-18

  •  1a Sessió: Dimecres 25 d’octubre es va fer la Xerrada: “PEDAGOGIA SISTÈMICA. UNA MICA MÉS…”, a càrrec de la Dolors Villaró Capdevila. En aquesta sessió es va tractar el tema de l’acollida i vam reflexionar sobre les nostres pròpies acollides posant en relleu el rol de cada persona en aquest tema i en la comunitat educativa (com infant, com a mestra i com a família) Enllaç a la presentació

  • 2a Sessió: Dimecres 29 de novembre vam anar a conèixer la nova aula multisensorial a la Casa del Molí. L’aula multisensorial o espai snoezelen (espai de relaxació i exploració) és una sala flexible amb diversos materials que s’adapten a les demandes dels nens i nenes amb algun tipus de discapacitat. L’objectiu és poder interaccionar amb el medi a través de l’estimulació dels seus sentits i capacitats. Aquesta aula treballa a través dels sentits i les sensacions, ja que aquestes constitueixen la principal font dels coneixements, tant del món exterior com del propi cos. Enllaç a més imatges d’aules multisensorials

  • 3a Sessió: Dimecres 7 de febrer al CRP del Servei Educatiu de l’Hospitalet, vam fer una sessió dedicada a “L’educació musical a Infantil” a càrrec de Núria Sempere i Enric Aragonés de l’Escola Municipal de música i Centre de les arts (EMMCA)

  • 4a Sessió: El dijous 5 d’abril, al CRP vam fer la conferència “Creixent entre ambients”. És una conferència sobre tot allò que envolta el món dels ambients d’aprenentatge. Els ambients actuen com a facilitadors i promotors de l’aprenentatge. Són l’aire que s’hi respira. Tant els infants com els adults actuem d’una manera o d’una altra en funció de com s’hagin creat els diferents espais on aprenem. A càrrec de Mar López Solsona i equip de la Fundació Inspira Educació.


Activitats del Seminari de coordinació entre etapes d’Infantil

Curs 2016-17

  • 1a Sessió: Dimecres 26 d’octubre es va fer la  Xerrada: “Com acompanyem als infants i les famílies en la vida quotidiana a l’escola”, a càrrec de la Sílvia Blanch. Enllaç
  • 2a sessió: Dimecres 30 de novembre vam visitar una Escola Bressol a cada zona. La zona nord vam visitar l’Escola Nova Fortuny i la zona sud l’Escola Bressol Patufet.

 

  • 3a sessió: Dimecres 1 de febrer vam comptar amb la presència de la Paula Solsona, de l’escola Congrés d’Indians i ens va explicar com treballen amb l’alumnat i sobre “L’escola viva”.

screenshot_2

 

 

 

 

 

  • 4a sessió: Dimecres 26 d’abril vam visitar els parvularis de dues escoles, a la zona nord l’escola Pep Ventura i a la zona sud l’escola La Marina. Ens van ensenyar el seu centre, les seves aules i com treballen amb els nens i nenes en Ambients d’aprenentatge.

ambients