VI Jocs Florals Escolars de Catalunya

El Departament d’Ensenyament organitza enguany els VI Jocs Florals Escolars de Catalunya.

En aquest espai trobareu informació de les diferents fases del procés, orientacions per a la vostra participació i documentació.

Com haureu llegit en el missatge que s’ha enviat als centres, els treballs triats, un només per a cada categoria en què voleu participar, caldrà que ens els feu arribar al CRP (crp-hospitalet@xtec.cat) en format digital (word, pdf, odt), com a molt tard el dia 26 d’abril de 2019.

El missatge haurà de portar escrit en l’apartat Assumpte les paraules Jocs Florals.

Els treballs, que aniran sense el nom de l’alumne/a ni del centre, hauran d’estar identificats amb títol i, a dalt a la dreta la categoria i el pseudònim. També caldrà que ompliu un formulari d’inscripció per a cadascun d’ells des de l’adreça següent:

Formulari

Els treballs presentats poden ser individuals o col·lectius (màxim 3 alumnes). El treballs col·lectius només es podran presentar a les categories A, D, E i H.

La categoria Conte audiovisual il·lustrat va adreçada a tots els alumnes de primària i als alumnes de primària d’educació especial. El treball presentat ha de ser col·lectiu, no es limita a un nombre màxim d’alumnes, d’aquesta manera es fomenta el treball com a grup classe.

En aquesta modalitat també haureu d’escriure l’adreça electrònica de l’espai on estarà allotjat. Si està presentat per tota una classe, no fa falta posar el nom de tot l’alumnat, només el curs 2A, 3B, etc. En cas de ser seleccionats ja ens posaríem en contacte per saber quines dades necessiten els Serveis Territorials.

Atenció: Abans de presentar els treballs llegiu les Bases per saber les característiques del format i també les Bases del Conte audiovisual i il·lustrat per a tots els alumnes de primària

Fases

Primera fase

– Cada centre participant haurà de triar només un text dels presentats pel seu alumnat per a cada categoria en què vulgui participar.

– Els texts escollits es faran arribar en format digital al Servei Educatiu (CRP) com a molt tard el dia 26 d’abril de 2019 i s’omplirà per a cadascun la fitxa del formulari.

– El Servei Educatiu, la setmana del 2 al 4 de maig, constituirà un jurat que escollirà un treball per a cada categoria i es farà arribar al Serveis Territorials abans del dia 8 de maig.

Segona fase

– Els Serveis Territorials constituiran un jurat i d’entre tots els treballs seleccionats en la primera fase, el jurat n’escollirà vuit que passaran a la tercera fase.

Aquests treballs s’enviaran a la Direcció General d’Educació Infantil i Primària i a la Direcció General d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.

Tots els centres participants finalistes podreu assistir a la final territorial l’17 de maig a la Casa del Mar, carrer Albareda,1-3, 08004 Barcelona.

Tercera fase. Acte de lliurament: VI Jocs Florals Escolars de Catalunya

– Final dels Jocs Florals de Catalunya, dissabte 15 de juny de 2019. Els treballs guardonats es publicaran a la pàgina web. També us podeu adreçar a l’espai de la XTEC creat per a aquest esdeveniment:

Esperem la vostra participació en aquest important acte que es realitzarà per sisè cop a nivell de tota Catalunya.