Onze cooperatives dintre del programa Cultura Emprenedora a l’escola de L’H

Alumnes de les escoles de L’Hospitalet de Llobregat es converteixen en emprenedors.

L’ Institut Bisbe Berenguer ha estat l’escenari de la presentació de les onze cooperatives que aquest any participen en el programa Cultura Emprenedora a l’escola de L’H. Durant l’acte, les autoritats municipals els ha entregat els NIF acreditatius per posar en marxa les cooperatives. El programa finalitza el 9 de juny amb uns mercats a l’aire lliure on vendran els seus productes.

Un total de 275 alumnes de cinquè i sisè de primària de 7 centres escolar han rebut el NIF que els acredita com a cooperativa i que ja han estat treballant durant el curs en el marc del programa de Cultura Emprenedora l’escola. L’objectiu és fomentar l’emprenedoria i els valors solidaris.

Els alumnes ja han començat a treballar en els productes que vendran en el mercats a l’aire lliure el divendres 9 de juny als barris de Santa Eulàlia i de Bellvitge, on podrem trobar des de porta espelmes, passadors de cabells o punts de llibres, entre molts altres productes. Allò més important és que els alumnes decideixen des del nom de la cooperativa, al producte a elaborar,  o el disseny del logotip de la seva cooperativa. Part dels diners que recaptin amb aquest projecte, es destinaran a una ONG. Els alumnes han decidit quin percentatge es destinarà i a quina entitat solidària destinaran els beneficis.

Les onze cooperatives ja han rebut els NIF que acrediten a les seves cooperatives per tal que quedin constituïdes.

Per als seus projectes de cooperatives, els alumnes han comptat amb la col•laboració dels estudiants de disseny gràfic de l’Escola d’art superior de Disseny Serra i Abella, que han impartit tallers sobre disseny corporatiu.
Ja fa sis anys que el projecte de Cultura Emprenedora es porta a terme a la ciutat. És un projecte que impulsa la Diputació de Barcelona i que vol fomentar la cultura de l’emprenedoria amb l’adquisició de competències bàsiques com exercitar i fomentar l’autonomia personal, aprendre a emprendre, tractar la informació, les eines digitals o a resoldre problemes.

Durant l’activitat, els alumnes han presentat les onze cooperatives que han creat des de l’inici del curs: 26 Creatius i 27 Craks, de l’Escola Milagros Consarnau; Artistes del Pompeu i Pompeu Bon Preu, de l’Escola Pompeu Fabra; Coopemà, de l’Escola Bernat Desclot; La Pinya del Proven, de l’Escola Provençana; Frederic Design i Frederic World, de l’Escola Frederic Mistral; CG-18, de l’Escola Gornal, i les cooperatives Mercadet la Marina i Tots Junts Art Kids, de l’Escola la Marina, que participa per primer any en aquest projecte.

Més informació en aquest enllaç.