Discapacitat motriu

conte Suggerència Conte “Lola la Loba”.

Lola la lloba es desplaça en cadira de rodes. Sofreix una discapacitat que li impedeix caminar normalment, però els seus amics intenten que la seva vida sigui el més agradable possible i que Lola visqui feliç. Un conte dirigit a primers lectors que mostra la problemàtica dels malalts de lesió medul·lar enfrontats a un mitjà ple d’obstacles. El lliurament i tendresa dels personatges parlen de la importància de la solidaritat amb aquests malalts. La coberta conté consells pràctics i un joc de taula amb Lola com a protagonista.S’ha de comprar no es pot descarregar gratuïtament.

CORRECTOEL-FISOTERAPEUTA_article Article “EL FISIOTERAPEUTA EN LA ESCUELA: el porqué del trabajo basado en rutinas y centrado en el entorno”

Article sobre com fer la inclusió a l’escola de l’alumnat amb discapacitat motriu i el paper del fisioterapeuta dins el centre educatiu.

Guia_per_families_discapacitat_motriu.jpg Guia per a famílies d’infants i joves amb discapacitat motriu. Departament d’educació.

Amb aquesta Guia elaborada pel Departament d’educació per a famílies d’infants i joves amb discapacitat motriu es pretén facilitar als pares i mares una informació bàsica per propiciar una atenció més efectiva als fills i filles, promoure oportunitats d’estimulació i valoració, mantenir una comunicació i cooperació més eficaç amb els i les professionals, preveure l’escolarització i conèixer els serveis, recursos i prestacions disponibles al seu abast per afavorir-ne al màxim l’autonomia i sociabilitat.