Plickers ens permet utilitzar la tecnologia gairebé sense tecnologia. Com és possible? Gràcies a un sistema de codis bidi impresos en paper o en cartolina. Cada alumne disposa de la seva pròpia targeta, que pot orientar-se de quatre maneres diferents (les quatre cares del quadrat que forma el codi bidi). Es projecta a la pantalla una pregunta amb les possibles respostes (fins a quatre), i cada alumne orienta la seva targeta amb la resposta que considera correcta. Amb la càmera del mòbil o tablet, el professor recull de forma simultània totes les respostes que entrin dins del camp visual, veient a la pantalla del dispositiu la resposta, si és correcta (verd) o incorrecta (vermell)
Podem optar per mostrar en pantalla les respostes en temps real, o mantenir-les ocultes fins que tots han respost. De la mateixa manera es pot visualitzar què ha respost cada estudiant o simplement veure el total de respostes de cada opció.
Resulta molt útil al començament de la classe, per avaluar els coneixements previs o el grau de comprensió dels conceptes explicats prèviament. També al final de la classe o d’una activitat, per comprovar com ha anat progressant l’aprenentatge.