Benestar docent i organitzacions saludables

Benestar docent i organitzacions saludables.

Vídeo programa TV3 “Meditació a les aules”

Conversa amb Encarna Hernández, directora del Col·legi Mare de Déu de la Mercè de Sant Feliu de Llobregat, i Luis López, creador i director del programa Treva de tècniques de relaxació a l’aula. Si vols veure el programa fés clic a sobre de la imatge.

Article Periódico “Una aula en bones condicions millora fins a un 25% el rendiment dels alumnes”

Amb l’avanç de la nova escola i la implantació de nous mètodes pedagògics en col·legis i instituts, les aules catalanes han començat a eliminar fileres de pupitres, tarimes i pissarres. Desapareixen, a poc a poc, les pissarres, la taula per a ús exclusiu del professor i aquells ordinadors situats al fons de la classe. Per acabar amb les poc polivalents aules actuals, el següent pas haurà de ser la modificació de la il·luminació, dels colors de les parets, dels sistemes de climatització i fins i tot el nombre d’endolls per aula. Així ho constaten pedagogs i arquitectes, que subratllen que cada vegada hi ha més evidències científiques de l’efecte positiu que té la qualitat de l’entorn educatiu sobre els alumnes. Pots llegir l’article sencer clicant sobre la imatge.

Article: L’estrès docent un fet que a quasi ningú sembla importar.

Petit article escrit per una educadora infantil i pedagoga. Val la pena llegir-lo per pensar-hi.Clica a sobre la imatge per descarregar-lo.

Torna-la a tocar, Sam. Un curt sobre l’exigència excessiva en l’aprenentatge i la castració de la creativitat

Hi surten micos, però parla d’actituds humanes. Monkey Symphony és un curtmetratge francès molt interessant per a aquells que es dediquen a la docència. El curt, produït per l’École Supérieure des Métiers Artistiques, narra la història de dos micos que fan classes de piano des de ben petits. La música ens va guiant i ens endinsa en una reflexió sobre l’aprenentatge, l’exigència i la creativitat. Fes clic sobre la imatge per veure el curt.

Mindfulness a l’aula. Bloc d’experiències.

Bloc on l’alumnat de 2º de Bachillerat de l’IES Las Lagunas de Mijas (Málaga)  penja les seves vivencias amb les pràctiques de Consciencia Plena a l’aula, coordinat per la professora Mª Adela Camacho. Pots accedir al bloc fent clic aquí.

Institut de Mindfulness de Barcelona per a la reducció de l’estrés

Pàgina web del Fundador de l’Institut Mindfulness de Barcelona amb programes basats en la reducció de l’estrés. Pots clicar sobre la imatge per anar a la web de l’autor.

Mindfulness. Meditacións d’un minut.

Ens ha arribat aquest vídeo que pensem que us pot ser útil. En el vídeo s’explica com fer meditacions al llarg del dia d’un minut de cara a augmentar el benestar en situacions estressants. Esperem que us agradi. Clica a sobre la imatge per veure el vídeo.