Dues alumnes de l’INS L’Olivera, guanyadores a Ponent del premi Sambori de narrativa en català

Txell Flix Duaigües i Lara Montagut Arqué, alumnes de segon i tercer d’ESO, respectivament, de l’institut L’Olivera de la Granadella, són dues de les guanyadores del premi Sambori de les comarques de Ponent, guardó organitzat per Òmnium Cultural sobre narrativa en català escrita per alumnes de Primària, Secundària i Batxillerat.

Les bases del concurs estableixen que els guanyadors de la demarcació, un total de tres per a cada una de les 6 categories, passen a la gran final catalana que tindrà lloc al mes de maig a Barcelona i on s’atorguen tres premis. Des del centre granadellenc s’havien presentat obres a les categories de 1r cicle de Secundària (1r i 2n d’ESO) i de segon cicle (3r i 4t d’ESO).

El premi Sambori es fa a Catalunyta, Andorra i la Catalunya Nord des de l’any 2006 i a cada edició ha anat augmentant la participació, fins a assolir els 130.000 alumnes el 2017, xifra que el converteix en el premi literari escolar amb més participació d’Europa.