Setmana de la ciència

El CRP del Garraf, conjuntament amb la Fundació Catalana de la Recerca i Innovació, la UPC i el Museu del Ferrocarril, organitzem una setmana amb actes consistents en conferències i visites a exposicions relacionades amb la temàtica de la ciència.

Els temes centrals de l’edició d’enguany són, d’una banda, la taula periòdica, amb motiu de l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics, i, de l’altra, diferents persones que han estat referents als respectius camps de coneixement com ara l’ecòleg Ramon Margalef, enguany es commemora el centenari del seu naixement; l’enginyer i inventor Narcís Monturiol, amb motiu del bicentenari del seu naixement; Margaret Hamilton, qui va liderar el desenvolupament del programari de navegació on-board per al Programa Espacial Apollo, amb motiu del 50è aniversari de l’arribada de l’home a la Lluna; i el polifacètic Leonardo da Vinci, en commemoració dels 500 anys de la seva mort.

CONFERÈNCIES
Sala d’actes de la UPC. Av. Víctor Balaguer, 2. 10.30h

Dimarts, 12 de novembre

Dimecres, 13 de novembre
La incidència de la ciència i el coneixement científic en l’art i la cultura

Dijous,  14 de novembre
Pendent de confirmar

Amb la col·laboració del Museu del Ferrocarril de Catalunya i la Biblioteca Museu Víctor Balaguer, els grups que assisteixin a les conferències, tindran la possibilitat de gaudir d’una visita gratuïta en un d’aquests dos museus, en horari de 12.00 a 13.00h.

DIA DE LA CIÈNCIA AL CARRER
Amb la col·laboració de l’Escola Pia de Sitges i d’institucions com la UPC, el Museu del Ferrocarril, el Centre d’Estudis del Mar, l’associació Ciencia en Acción, el CESIRE… organitzem, el Dia de la Ciència al Carrer.

En aquesta jornada de divulgació científica, l’alumnat de secundària i batxillerat, junt amb les entitats col·laboradores preparen experiments, exhibicions, demostracions,… adreçades a alumnes del cicle superior de primària, secundària i públic en general. El resultat és que al llarg del matí del divendres 15 de novembre de 10.00 a 13.30 hores a l’esplanada de la Fragata de Sitges hi haurà diversos espais on tenen lloc les diferents demostracions i els grups d’alumnes assistents els van recorrent.

Divendres 15 de novembre de 2018, de 10.00 a 13.30 hores, a l’esplanada de la Fragata
Passeig de la Ribera. Sitges

Descarrega’t el programa
Document Activitats de dinamització i suport (Educació infantil i primària)