Matemàtiques: material manipulable d’aula – Ed. Primària

El procés d’ensenyament-aprenentatge de les matemàtiques segueix un ritme continu i creixent d’abstracció i simbolisme. D’aquí la importància de posar a l’abast dels alumnes objectes imaterials adequats que els ajudin a concretar les matemàtiques i reduir-ne el grau d’abstracció.

La utilització de material didàctic i la manipulació per part de l’alumnat ha de permetre donar un enfocament del treball matemàtic a l’aula més dinàmic, més creatiu i més engrescador per tal d’avançar en el camí de la generalització, facilitant el pas cap a l’abstracció i la representació simbòlica. A més a més, aquest materials també ajuda a la pràctica i la consolidació d’allò que s’ha après.

Maleta amb materials didàctics i manipulatius d’aula per treballar les matemàtiques conté entre altres: geoplans, cartes de numeració, monedes i bitllets, cintes de mans i peus, cintes mètriques, imans, botons, gerres de mesurar … .

Aquesta maleta està adreçada a l’alumnat d’educació primària.

Dossier cicle incial
Dossier cicle mitjà